Regulatorul e de fapt un actuator ce actioneaza limitatorul din pompa de inalta presiune.
In momentul in care regulatorul e defect, presiunea ramane la o valoare destul de fixa. ECU va cere o valoare mai mica sau mai mare, iar atunci cand diferentele dintre comanda data si presiunea masurata de senzorul de pe rampa este foarte mare, ECU va opri motorul.
In majoritatea cazurilor, regulatorul nu mai functioneaza decat la relanti si un pic mai sus, deci ramai cu o presiune in rampa undeva pe la 250-400 bar. Pare totul ok, nu scoate fum masina, dar cand incerci sa accelerezi, nu trage, "taie pedala" si se opreste motorul in mers.
Pe tester se vede clar diferenta dintre presiunea masurata vs presiunea ceruta, si de obicei apare eroare despre regulator "rail pressure solenoid" sau "fuel meter solenoid".
https://www.youtube.com/watch?v=_QOtDfs9dv4&ab_channel=CarlexDiesel
Salut! E posibil sa trepideze motorul între 1000-1500 rpm și să nu pot tine constanta turația in acea plaja din cauza lui?
Depinde cum arata valorile reale pe tester.
Mă poți ajuta cu interpretarea lor te rog? Eventual îți trimit un videoclip cu ele, daca îmi lași un mail sau ceva, m-ar ajuta mult.
Nu am timp de diagnoze la distanta. Daca nu te descurci, posteaza clipurile pe grupuri de mecanici, acolo vei primi raspunsuri ok.
Ok, am înțeles ideea. Mulțumesc pentru ajutor.
Întreabă un specialist. Aici nu știu dacă găsești pe cineva în măsură să îți dea un răspuns bun.
vblanaru întreabă: