| George12356456 a întrebat:

Salut! Care sunt simptomele unui senzor de impulsuri arbore cotit defect?

9 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Depinde putin si de motor.
Un diesel cu pompa de injectie clasica (rotativ-distributiva) s-ar putea sa mearga cu performante reduse, dar nu foarte sesizabil.
La Ford 1.8 tdci (common-rail) se oprea motorul, tremura si scotea mult fum; nu era defect, ci murdar. Nu citea toate turele.
La motoarele pe benzina cu aprinderea controlata de ECU, acel senzor e esential in functionare. Cu el complet defect se opreste/nu porneste, daca citeste intermitent incepe sa dea rateuri motorul si sa mearga foarte prost.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ca sa vezi daca e senzorul, vezi ce valoare iti da pe diagnoza. Ar trebui sa oscileze spre 0 la relanti, daca nu ar citi corect.

| George12356456 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Te referi la valoarea rotațiilor pe minut, nu?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru George12356456):

Da. Normal când stă la relanti variază cu vreo 50rpm. Afișează 800, 824, 798, ceva de genul.
Dacă oscilează mai mult, eventual arată 0 deși merge motorul, e semnal întrerupt.
Dacă senzorul ăla e ok, vezi cât de stabilă e presiunea în rampă. Nici aia nu ar trebui să oscileze mai mult de 20 de bari sau 200kpa, când stă la relanti.

| Frank51 a răspuns:

Senzor turație,
De obicei nu se turează peste 3000, nu pornește normal, șamd.

| George12356456 explică (pentru Frank51):

E posibil sa nu pot tine constanta turația din cauza lui?

| Frank51 a răspuns (pentru George12356456):

Este posibil, însă improbabil.

Turația neregulată poate să fie din cauza la injectoare, bujii, probleme la motor sau ecu.

| UserRo10 a răspuns:

La gama vag fie intra in limp mode, fie nu porneste deloc motorul. Depinde de la motorizare la motorizare

| GrigorasIon a răspuns:

Va spun simptomele pe care le-am avut eu la un Opel astra g caravan 1.7 cdti. Când era motorul rece pornea la sfert de cheie de parca nu avea nimic. Când ajungea motorul la 85 de grade îmi oprea motorul din mers și se aprindeau toți martorii în bord și nu mai pornea deloc. După un sfert de ceas după ce se racea un pic pornea din nou de parca nu avea nimic. De fapt care era problema, senzorul avea contactele întrerupte la bobina din interior și când se încălzea se dilata și nu mai dădea inductanta, iar când se racea contactele reveneau la loc pe pozitie si puteam da cheie și pornea. În astfel de situații dacă ai motorul rece degeaba verifici cu ohmetrul pentru ca el îți dă valoarea iar la tester nu-ți da nimic. Am schimbat senzorul și totul a revenit la normal. Mia pornit și ventilatorul pe radiator și motorul s-a ridicat la 90 de grade fără sa se mai oprească. Asta e un simptom mai ciudat. Când e contaminat cu pilitura metalica nu mai da impulsuri și ECU nu mai inițiază aprinderea în bujii.