M-am uitat pe site la castrol si apare ca e ok castrol edge 5w-30 si pentru motorul tau. daca zici ca nu consuma ulei asa as baga de ala.
https://www.castrol.com/......-2008-2012
Intre timp am mai facut si eu research si asta o sa il bag
Nu am cautat si pe pagina castrol-ului pe care ai cautat tu dar asa zic si eu ca el e cel mai potrivit
Multumesc
Masina ta consuma ulei si pentru ca este forjata, are multi km reali!
Cu alte cuvinte motorul este si el uzat.
Probabil ai nimerit un ulei de slaba calitate, indiferent ce brand poarta si aceste pot fi contrafacute! Daca era de calitate nu il papa asa repede pe liqui moly desi este posibil ca si aceasta marca sa fie contrafacuta la noi in tara asa cum se intampla si cu castrol, fie intre timp masina ta s-a mai uzat fie uleiul era facut "pe vapor".
Cel mai simplu este sa mergi la un magazin fizic de piese auto cum este Epiesa (poate fi orice alt magazin serios nu toate bodegile de la parterele de blocuri aduc produse de calitate!) si pe baza seriei sasiului sa iti recomande de acolo un ulei pentru motorul masinii tale, atentie chiar daca va fi tot un 5W40 sau altceva, important este producatorul ce recomanda in baza unor clasificari, pe net ai sa intalnesti chestii precum ACEA, API etc astea sunt foarte importante, fiecare ulei contine anumiti aditivi de mai buna sau mai proasta calitate, ce este bun pentru masina mea nu este neaparat bun pentru masina ta chiar daca am avea motoare de cilindree identica si aspirate.
Cred totusi ca ai nimerit un ulei contrafacut, este stiut faptul ca in Romania se vand uleiuri de proasta calitate care promit ca sunt FULL sintetice si ele sunt semi-sintetice in realitate!
Conteaza mult de unde sunt achizitionate aceste uleiuri si nu in ultimul rand pretul arata calitate! Eu dau la reprezentanta 65 de lei pe 1 litru de ulei iar in comert vad uleiuri care se vand si la 25 lei litrul, alea ce naiba sunt in conditiile in care nici uleiul folosit de mine nu este cel mai scump original in comparatie cu altele originale de la alte reprezentante.
Castrol din cate stiu eu are reclama negativa multa, pentru piata asta romaneasca numai ajung de multa vreme produsele de calitate, in timp ce in Germania sunt masini care merg 20.000 de km fara probleme cu Castrol original, aici nu ajunge originalul se pare!
Sunt marci bune de uleiuri cele care au patruns mult mai tarziu pe piata noastra: Ravenol de exemplu.
De asemeni bun ar fi si MOTUL.
Insa nu uita ai nevoie pe langa clasa de vascozitate (0W20,5W30,5W40 etc) si de acei indici pe care ii pune producatorul pentru fiecare motor de vehicul in parte :
-Nivel de performanta dupa API si ACEA si
-Aprobari ale fabricantilor de motoare: de exemplu MB 229.3; VW 502.00 / 505.00
Toate cele de mai sus le ai in 2 locuri in manualul masinii sau daca nu ai acest manual le afli cum am zis cu seria sasiului la orice magazin de piese auto!
Succesuri cum ar zice EBA.
Ai dreptate in aproape tot ce ai spus
Masina nu are multi km, cum de altfel majoritatea pe benzina nu au multi km ca si diesel-urile
Dar normal ca m-am uitat la norme inainte de a cumpara, ca nu is prost.am avut multe masini nu e prima
Am cumparat liqui moly cu aproximativ 50 lei litru de pe site renumit specializat
in uleiuri.desi parea uleiul ideal, nu e
O sa revin in curand cand fac schimbul la Castrol desi are recenzii negative, varianta care a recomandat-o cel caruia i-am dat funda
Mergi la reprezentanta si intrebi acolo, or sa iti zica aia ce ulei sa folosesti.
Fabrica asa la nu stiu citi ani, face upgrade si la uleiurile folosite chiar de modelele vechi.
In carte scrie una si fabricantu de mergi acu o sa zica altceva
Pe pariu ca fabrica spune acu sa pui 0W20 vara la motorul ala.si cred undeva la 5w30 iarna.Moatoarele mici, merg cu uleiuri de genul asta, asta este upgrade facut de fabricantii, iondiferent ce masina este.
Iti zic din experienta, in cartea masinii scrie, dau exemplu 5w30, am mers la VW la reprezentanta si stii ce mi-au zis? 0W20
Bine eu vorbesc aici de motor pe benzina, dar la tine cum zic mergi la aia si iti zic aia ce tip de ulei sa folosesti.
De regula depinde si de zona in care este situata tara respectiva, cum este RO cred ca se foloseste ceva gen 5W30 cel putin pentru cele pe benzina, la cele diesel nu stiu, cum zic cel mai indicat este sa intrebi direct pe reprezentant, ala primeste toate info direct de la fabrica.
5W40 e un indicativ, toate mărcile îl folosesc, arată vâscozitatea și temperatura minimă la care operează. Și castrol avea 5W40 scris pe bidon, dacă te uiți mai atent poate găsești scris mai mic sau pe spate. Nu contează ce marcă folosești, important e să îi faci schimbul la timp. Eu am 2 mașini și folosesc Mobil, la una și Valvoline la cealaltă, dar asta pentru că fac schimburile la reprezentanță (Mobil) sau la un service anume la care ma duc de ani de zile (Valvoline), și asta au, asta pun. Mergi pe 5W40, e pentru mașini cu kilometri mulți la bord. Valvoline, Liqui Molly sau penzoil sunt mai ieftine, Castrol și Mobil sunt mai scumpe.
Scuze ca ma bag dar te contrazic
-conteaza ce marca bagi.am bagat castrol 5w40 schimbat la 10k nu a consumat.liqui moly 5w40 deci aceeasi norma, momentan in motor il consuma
-,,,, Valvoline, Liqui Molly sau penzoil sunt mai ieftine, Castrol și Mobil sunt mai scumpe."" total neadevarat.Mobil e mult mai ieftin ca si liqui moly si castrol tot mai ieftin dar cu aproximativ 10-30% depinde de unde il cumperi
Si penzoil care de fapt nu mai e penzoil ca e shell helix e mai scump ca si castrolul nu e mai ieftin
Ma refer comparativ bineinteles la aceeasi norma si aceeasi cantitate
Da prietene, pentru ca fabricanții de uleiuri au mai multe produse, așa cum Samsung de exemplu, are telefoane de mai multe feluri, unele ieftine dar cu procesor sau ecran nașpa, pâna la S22 sau ce or avea ei cel mai scump. Așa e și cu uleiurile, unele au aditivi mai mulți, știu și eu, ceva au în plus față de alea mai ieftine. Depinde și de piață, eu sunt în SUA, în sud, unde e cald și anumite uleiuri se pretează mai bine la clima asta decât cele pentru Europa sau Nordul Americii. de aici și diferențele
Doamne fereste cum sa bagi ulei pentru diesel in masina pe benzina.In fine faci ce vrei e alegerea ta.
Poti intreba mai multi mecanici si o sa ajungi la ce spun eu.
Nu e tragedie dar nici bine nu-i merge benzinarului cu ulei diesel
Nu frate nu merge asa la un motor bun la care ti cu adevarat nu bagi universal nu stiu scrie dar nici ce faci tu e normal ca intr-un an s-au doi sa incalzeasca sa fiarba aiurea.
Mai stiu un caz cu ulei universal si diesel si benzina acum regreta e prea tarziu esti un caz fericit! La un drum lung si caldura nu te vad pre bine cu ulei
universal
Unul e mai lenes prin compresie altul e sprinten mereu explozia benzinarul.
Nu as pune la un benzinar ulei diesel & benzina mai ales unui motor bun insa tu fa ce vrei
De aici si rezultatul consumului de ulei uzura pieslor mobile din cauza uleiului cu proprietati scazute pentru explozie
anonim_4396 întreabă: