Ambele sunt de la vw, ambele au interiorul plin de plastic vopsit cu vopsea argintie pretinzand ca e cromat, plastic ce face mult zgomot cand il apesi putin. deci ca design arata destul de ok dar la calitate varza! daca vrei ceva ce sa semene mult cu vw si sa aiba ceva calitate ia-ti audi, mult mai bune, la fiabilitate, design, confort, sportivitate. asa dintre cele 2 as alege passat-ul. scuze, dar m-am invatat cu masinile adevarate, de aceea raspund astfel.
Eu de exemplu muncesc zi lumina si nu imi permit niciuna din cele doua masini de mai sus, nici chiar vechi de 5-6 ani.
Tare sunt curios ce masini mai ''adevarate'' ai detinut tu. Si eventual zi-mi si cum ai facut rost de bani pentru a le cumpara si intretine, ca eu sunt mai prost ca tine si nu stiu cum. Nu de alta, dar banuiesc ca avem cam aceeasi varsta.
O masina adevarata nu este neaparat una noua, eu, momentan detin un volvo v40 din 97, o masina excelenta, am nimerit varianta full option cu interior total acoperit in piele, motor de 2.0i + instalatie GPL la numai 2000 de euro, nu trebuie sa muncesti 10 ani sa iti iei o masina noua care oricum nu este de aceeasi calitate cu cea veche, in special la dacia vad asta, nu de curand am condus o dacia duster, varianta noua, care nu m-a surprins fata de masina pe care o am, la interior este in continuare numai din plastic, scaunele cam mici, putin loc la picioare, este o masina micuta la interior, cu toate ca de la exterior pare dita mai masina dar in rest motorul de 1.5 se descurca exceptional! alta comparatie este cu passat-urile din 2000-2004 pe care a mea le cam face, alta comparatie, cu mercedes C class din perioada masinii mele, audi a4 si cam atat ca bmw-urile mai vechi de 2000 nu le consider atat de bune incat sa le compar cu masina mea. Vreau sa mai spun ca o masina adevarata nu este neaparat una germana, poate fi un subaru forester sau oricare alt subaru, masini folosite foarte mult la raliuri deoarece sunt niste masini foarte rezistente, la fel si mitsubishi care este iar o marca foarte foarte buna, in special marcile japoneze produc motoare si masini foarte fiabile. Daca stii ce sa cumperi, dai putini bani, esti foarte multumit de ceea ce ai si ai o masina foarte buna, de cele mai multe ori, o masina mult mai buna decat cele din 'triada germana' [bmw audi si mercedes] de ce crezi ca mi-am luat volvo? la banii aia iti cumperi un mercedes cu optiunile pe care le are a mea? cu siguranta ce o ofera, stabilitatea si designul? NU! si stai ca v40-ul este cea mai 'cheala' masina de la volvo ca sunt altele din 92 care au mai multe optiuni fata de modelul pe care il am sau mai sunt si s60-urile[2002+] s80-urile [1999+] si cam toate celelalte ce-i drept dar bineinteles ca mult mai scumpe. Acum sper ca te-am lamurit ca nu trebuie sa muncesti 10 ani sa iti iei o masina de 5-6 ani cand iti poti lua una de 20 de ani dar care sigur stii ca te mai tine 20, de ce spun asta? detin un volvo si m-am obisnuit ca masinile sa ma tina mult si bine, la 400 000 km si mi se par putini, recordul mondial e detinut de un volvo din 66' cu 5 milioane de km parcursi. Acum daca iti iei un volvo de 20 de ani si il iei de la unu care l-a condus toata viata in suturi si nu i-a pasat de el nu te va mai tine prea mult sau va avea probleme repetate, cel mai bine este sa fii atent la toate minusurile masinii, nu toti oamenii isi intretin masinile, vad unele masini cu mai mult praf la interior decat la exterior.
Scuza-ma dar n-ai cum sa compari un Volvo din 97 cu un Passat din 2008 oricum ai da-o. Poa sa fie si Mercedes, 10 ani inseamna enorm pentru o masina.
In rest sunt de acord cu tine, masinile nemtesti nu mi se par chiar deloc cele mai fiabile.
Scuza-ma dar nu am comparat v40-ul cu passat-ul din 2008 ci din 2000 pana prin 2004 dar chiar asa, mai multumit as fi sa primesc gratis un mercedes ce are 10 ani decat un vw gata scos din fabrica, asa cum as fi mult mai fericit sa primesc un volvo de 20 de ani, mai ales daca este 850, in afara masinile astea sunt foarte apreciate, noi, romanii nu le apreciem din pacate. Unii oameni compara premium cu standard dar nu se gandesc ca fac cea mai naspa comparatie adica nu ai cum sa compari cele 2 precum nu poti compara o casa cu o vila. Sa vorbim de intretinere acum, la volvo este oarecum usoara datorita fiabilitatii, se afla pe locul 4 la fiabilitate, sub mercedes, singura marca germana ce este fiabila in rest toate celelalte marci germane stau in coada listei, daaar, spre deosebire de mercedes, volvo este mult mai ieftin, pe cand la un mercedes atunci cand se strica arunci o caruta de bani sa ii cumperi piesa + manopera, la volvo manopera nu este cine stie ce [depinde la cine nimeresti] si piesele [nu cum spun ceilalti] chiar se gasesc si sincer, dupa 2 ani de mers prin mult prea iubita noastra tara cu drumurile ei de tot rasul bineinteles ca a trebuit sa ii fac ITP-ul si am bagat masina in service sa o verific daca totul este ok si nu mi-a gasit nimic stricat sau in neregula, la masina am schimbat pana acum numai consumabilele, nu troncane, este foarte foarte silentioasa, motorul se aude de pe la 3500-4000 rpm in sus, l-am dus si la 6500 rpm pe o panta de am depasit un tir ca pe drum drept. [imi place la motorul asta ca puterea maxima este la 6100 rpm si imi place sa ii aud motorul la turatii ridicate, din spate, motorul nu se aude deloc, doar emisiile de la motor ce trec prin toba si se aud la iesire, un sunet superb pe care nu l-am mai auzit in spatele altei masini, acum nu te gandi ca se aude ca un aspirator, se aude incetisor pe o frecventa joasa , foarte placut. Masina asta m-a facut sa imi dau seama ce inseamna volvo cu adevarat, pornire la -20 de grade la sfert de cheie intr-o dimineata si merge cu gpl din 98, acum cativa ani cand masina apartinea altcuiva, geniu fiind fostul proprietar, a lasat cutia de viteze fara ulei ceva timp bun dar nu se simte nimic in prezent [acum are ulei] masina trage foarte bine, nu imi face probleme, am adjustari in scaune pentru pozitia coloanei, scaunele de pe volvo sunt proiectate de doctori ortopedici [de oase] foarte confortabile si totusi eu vorbesc de cel mai slab model de volvo! cand vezi un volvo echipat standard [cum este al meu fata de celelalte modele volvo] sa stii ca este mult mai bine echipat decat o alta masina dintr-o gama mai joasa la cea mai luxoasa optiune. a mea are 136 cai putere, dar sunt altele ce nu au sub 150 cai putere si ajung pana la 300, mai nou 350.
Normal ca passatul e mai bun/aratos, ca e model premium, pe cand Jetta e de mijloc, bate spre low-cost. S-ar putea ca Jetta sa se comporte mai bine ca sportivitate, Passatul este mai greut, iar majoritatea motorizarilor corespund. Totusi, Passat este mai luxos, probabil are mai multe dotari disponibile, si este foarte confortabil, pe cand Jetta probabil imprumuta interiorul de la Golf V, care este inghesuit.
Sta mai bine Passatul pe sosea ca Jetta.
S-ar putea, dar Passat-ul este mai puturos la demaraj, la asta m-am referit.
Buna, dupa parerea mea Vw Passat are un design mai misto. Imi place cum arat si interioru si este dotat cu toate cele.
-->> Uite aici un Vw Passat din 2008 http://www.tocmai.ro/......56683.html
Succes! si ai grija ce alegi!
Jetta e din 2014? Conteaza anul in care au fost facute amandoua, nu doar Passatul. In principiu prefer Passatul, e o masina mai serioasa si mai zdravana.
Passat! Passat face parte dintr-o clasa mai ridicata de masini. Desi le dau dreptate celor care spun ca VW sunt pline de plastic, dar totusi sunt masini super bune! Passat b6 a fost facuta din 2006 pana in 2010, iar Jetta aproximativ la fel. Ambele sunt masini foarte bune! Dar as alege passat deoarece este mai stabil, mai confortabil ai bineinteles calitatea materialelor e relativ mai buna