In general sunt considerate consumabile piesele si lichidele care se inlocuiesc la un anumit număr de km sau la un anumit interval de timp, precum si cele care se uzează prin utilizarea lor normala, fara ca uzura lor sa fie considerata un defect.
Intra aici tot ce inseamna filtru, toate curelele, lichidele, plăcutele de frana, amortizoarele, ștergătoarele de parbriz, becurile, bujiile, acumulatorul si probabil multe altele care îmi scapa acum.
Ulei, combustibil, antigel, baterie, becuri, anvelope, lichid spălare parbriz și faruri, filtre (polen, particule, combustibil, ulei, aer), pivoți, capete de bară, amortizoare... mai vrei?
Aici intra cele 3 filtre: aer, ulei si "polen"(filtru de aer pentru habitaclu); dar si uleiul din motor si cutie, lichidul de frana, amestecul antigel, curelele de distributie si transmisie impreuna cu intinzatoarele.
Dupa, in functie de uzura, se mai schimba kitul de ambreaj, si anumite piese de la suspensie si directie (pivoti, bielete, bucse, telescoape, flanse...).
Atunci cand cumperi o masina SH, de obicei vanzatorul se lauda ca are reviziile la zi (ulei, filtre, distributie). Dar ar fi bine sa faci verificare la ochi, adica sa scoti filtrele sa te uiti la ele (se vede clar care e incarcat cu praf si care e nou), sa vezi culoare uleiului (la motoarele pe benzina se mentine uleiul ca nou pana dupa 6000km rulati cu el, la diesel se inegreste imediat, e mai greu de observat), iar la curele si intinzator, un mecanic ti-ar putea spune daca e cureaua obosita sau noua, iar daca intinzatoarele sunt "tapene" sau exista risc de a se strica curand.
In privinta cauciucurilor iti dai seama la ochi, si in mers, daca sunt bune sau nu, dar dupa cumparare e bine sa desfaci rotile sa inspectezi placutele de frana, sabotii dupa caz, si grosimea (uzura) discurilor.
La consumabile intra si rulmentii rotilor, dar acestia nu au un termen exact, cand incep sa faca galagie/sa vibreze, atunci ii schimbi. Doar daca faci frecvent drumuri lungi (internationale de exemplu), ar fi bine sa ii schimbi preventiv, la termenul garantat de producatorul rulmentilor, sau de producatorul masinii tale.