| Passatb6 a întrebat:

Salut.Ce motor ar fi mai bun? 1. 9tdi sau 2. 0tdi cod motor bkd pe golf 5?
1.9 ce cod motor
Multumesc.

17 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

La cat e Golful, iti ajunge 1.9 TDI. Nu stiu cod, e ala de 105cp. Nu prea face probleme.
2.0 TDI e un motor puternic si costisitor, nu ai ce face cu el pe Golf...

| relian a răspuns:

Ce motor ar fi mai bun? Pai mai bun este motorul ce lau pus aia din fabrica pe acea masina laughing altul mai bun cred ca n-a mers, daca ar fi fost si altul, cine stie, dar tot motor era si tot unu singur laughing deci fiecare masina este facuta exact asa cum trebuia sau cum au planificato aia din fabrica, ca urmare motoru fiecare masina cu motorul ei.
Nu am inteles ce te doare pe tine de codu unui motor laughing te bate pe creieri cumva sa stii codu unui motor? Ce intrebari timpite mai puneti unia.
Tu crezi ca aia au pus motoru ala d e 1.9 sau 2 asa de florile marului? Fiecare motor trebuie sa se potriveasca cu transmisia, deci nu gata vin si bag ce motor mi se scoala mie laughing
Tot puneti intrebari dar ce vreti de fapt sa aflati nici voi nu stiti laughing

| Passatb6 explică (pentru relian):

Exista mai multe tipuri de motoare 1.9 cat si 2.0.
Bkd-injectoare BOSCH, fara dpf 16v 2. 0tdi 140cp
Bmm-Injectoare BOSCH, cu dpf, 8v
Bmn-170cp injectoare Siemens

1. 9bkc 6trepte
Si mai erau cateva in 5trepte.

| relian a răspuns (pentru Passatb6):

Asa si cu ce anume te incalzeste pe tine ca are nu stiu ce injectoare? O masina este facuta cum au considerat aia ca ar fi mai buna.Aia care are motor de 1.9 e buna pentru masina aia, si asa mai departe.Fiecare masina are ceva diferit, nu te gandii ca totu este exact la fel, doara ca una are 1.9 si alta 2.0, nici vorba, masinile alea sunt diferite, au poate transmisie diferita si cine stie ce alte chestii.
Dar ca idee un motor cu cat este mai mare, cu atat este mai bun, mai fiabil cum zic multi pe aici.Doar ca la motoare mari si consumul este mai mare, asa ca niciodata nu o sa fii multumit laughing

| Passatb6 explică (pentru relian):

1. 1.9 este mai fiabil decat 2.0 bmn, bmm, bkp, bpw, etc.
2. 2.0tdi bkd e mai mult decat 1. 9tdi
Transmisia este la fel pe unele coduri motoare de 1.9 cu cele de 2.0
Da, ma intereseaza codul motor, altele sunt 8v, altele 16v, altele au 2axuri, altele au un ax.

| relian a răspuns (pentru Passatb6):

Daca ar fi cum spui tu nu ar mai fabrica aia masini cu motor de 2 litri.Stiui ce? ar fi mai bine sa le scrii la fabricantii astia de masini,sa le dai ceva lectii laughing sa le spui ce trebuie sa faca,mai stii poate ca ar sari toti pe tine sa te angajeze laughing
Stii vorba aia-multi vad putini pricep? Cam asa stau lucrurile,tu,noi ne uitam la o masina si spunem aaa da este la fel cu aialnta, doara ca are alt motor, asta doara credem noi, realitatea este insa alta.
Tu daca vrei sa ramai la ce crezi, e alegerea ta, faci cum doresti.

| Passatb6 explică (pentru relian):

BMN-motor cu 2 axe
Bkd- motor cu 1ax
Ambele 2litri, masini identice. Sunt mai multe tipuri de motoare de 2litri, intelege asta.

| Paraschiv_Toni_1973 a răspuns (pentru Passatb6):

Amice, BKD are 2 axe si probleme la chiloasa, model A si B

| OldSoul a răspuns:

Recomandarea mea e motorul de 1. 9TDI cu cod BKC preferential, asta inseamnand, pana in 2006, din 2006 s-au trecut la BXE si BLS, ambele sunt de 1.9 TDI doar ca BLS-ul are filtru de particule, deci o problema in plus, iar BXE-ul ar mai avea o problema cu ceva bile/capsule pe la chiuloasa.
Deci, pe locul unu, ar fi BKC
Pe locul doi, ar fi BXE
Si pe locul treci, BLS.

Cel de 2. 0TDI, BKD, e motor cu doua axe cu came, de ceva timp am si eu un Golf cu acelasi motor, dupa ceva probleme, cu pornirea si zgomotul, si o vizita la un mecanic priceput, l-am dus cat de cat spre normalitate, altfel spus acum nu mai are sunete ciudate si asa mai departe.
Smecheria la astea cu doua axe, e la reglarea lor, nu multi mecanci sunt in stare sa faca asta cand schimba distributia si de aici si problema.
Iar, pe langa problema asta, mai au o problema la pornire la cald, mai toate pornesc ceva mai greu la cald, din ce am inteles se rezolva cu o resoftare.

Acum, decizia, tine de tine.
In general cele de 1. 9TDI nu sunt chiar asa de dotate, dar cele de 2. 0TDI sunt ceva mai problematice.
Eu unul ti-as recomanda motorul de 1. 9TDI BKC pentru fiabilitate, dar, stii cum e, are 105CP, daca nu te dai in vand dupa forta, e ok, daca nu, trebuie sa te axezi pe un 2. 0TDI, in care sa faci ceva investitii, sa fii sigur ca treaba-i buna.

Orice ai alege, nu uita, ia un cunoscator cu tine, sa o verifice, sa fie bine.

| ReZiSTorr a răspuns:

Recent mi-am luat de vreo 4 luni un golf 5 2.0 140 de cai.Motorul in sine e bun are 220k km. Inainte sa iau masina am testat si un 1.9 105 iar diferente de cei 35 de cai la viteze mici e insesizabila, doar la viteza mare se simt diferente

| Kron5tadt a răspuns:

1.9 TDI este cel mai bun motor diesel facut vreodata. Motorul 2.0 s-a vrut a fi o imbunatatire, dar are o multime de probleme. Zici ca este Windows 10, care asteapta feedback de la utilizatori.winking
Sfatul meu: foloseste 1.9 TDI. Best diesel engine ever!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Kron5tadt):

Daca 1.9 TDI e cel mai bun motor, 1.9 JTD ce e? Submarin? laughing
TDI e un tractor... Poate primul diesel cu injectie directa foarte fiabil, la inceput. Dar tot apar probleme peste tot: chiulasa, volanta, turbina, injectie.

| Kron5tadt a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Las-o asa, fara sa razi cu bale in barbie. Tu, mergi cu Fiat si (sper) sa ai drumul lin.

| Passatb6 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Fiind masini multe, sunt si probleme multe.
Cate TDI-uri vezi pe strada si cate JTD.
La 50tdi-uri vezi un JTD.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Kron5tadt):

Nasol de tine, daca judeci dupa marca.
Nu am avut Fiat, dar am avut AFN. La ~400. 000km reali ai motorului, in ultimul an s-a schimbat chiulasa, de doua ori injectoarele (deh, electronica), o data pompa, si foarte multe accesorii ale motorului. Masina fiind intretinuta la zi, nu din aia care suna ca o rasnita cand o pornesti.
Un prieten foarte bun are ALH... Umblat in chiulasa de doua ori de cand e la el, in iarna s-a spart motorul in panta, a cedat axul cu came, parca. A pus alt motor, iar acum, la primele nopti cu -, s-a gripat si asta. Avea kit distributie original, de 1200 lei, ulei intotdeauna 5w40, Castrol sau Liqui.
Alt prieten cu Golf 3 1.9 mentinut impecabil (suda anual capete la praguri), a spart motorul din cauza rolei vibrochen, la cateva luni s-a dus si la el chiulasa.
Nu zic ca sunt motoare rele, dar apar probleme la fel ca la Renault diesel. Opel CDTI cu motoare la baza Fiat/Isuzu, sunt mult mai ok. Astia din urma folosesc tehnologia CR fara probleme de fiabilitate, de multi ani... Nu se joaca cu pompe-duse, si turbine care te lasa in drum cand implinesti 200. 000km.
Pui soft OEM pe un BKD, sa mearga in 170cp, crapa turbina in prima tura. La Alfa 1.9 JTDm pui soft de la 180cp la 220cp, si nu crapa nimic...
As merge cu Fiat, dar deocamdata am Ford.
Nu mai cumpar nimic VAG.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Passatb6):

JTD sunt multe sub emblema CDTI si TiD (Opel si Saab).
Eu cunosc cazuri concrete, masini pe care le stiu de ceva timp, si le stiu proprietarii.

| Kron5tadt a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu este nimic nasol aici. Am condus cateva tipuri de masini diesel (cativa ani fiecare tip), la serviciu. Iti pot spune cu certitudine ca (cel putin) CRDI este mai beton decat JTD-ul.
Pentru conformitate, vis a vis VAG, am un Golf din 2004, masina personala. 1.9, TDI, cod AXR. Acum are 502.800 km si trage ca-n prima zi. Fara fum si alte tampenii. Si nu, n-o s-o vand pana nu face 1 milion. Doar daca nu ma executa imputitul stat roman cu taxele. Este adevarat ca fiecare tigan isi lauda copilul, dar eu cu bunica asta de VW voi merge pana-n panzele albe, fiindca nu-mi face probleme.