Din cate am vazut in Olanda, parcul lor auto e destul de ingrijit, iar masinile au echipari foarte bune. Nu prea vezi versiuni de baza, mai toate sunt cu trapa, interior frumos, jante mari de fabrica, etc.
Despre tepe nu stiu ce sa zic, nu prea cred. Eu m-am uitat pe Facebook Marketplace cand eram acolo, iar masinile erau ok, cu rulaj real (300-400.000km si erau cu toate actele la zi). Nu mi s-au parut genul de oameni care sa se chinuie sa produca bani din tepe, sunt oameni foarte seriosi/cu pretentii.
In schimb sunt foarte multi polonezi in Olanda, aia sunt asemanatori cu romanii, ar putea sa faca diferite smecherii cu masinile. Dar cumpara direct de la proprietarii olandezi, masini cu numar de Olanda, si nu vei avea probleme.
Gasesti multe Volvo-uri si Saab-uri acolo, se pare ca le-au placut masinile suedeze.
Apropo, din Suedia sa nu-ti aduci masina Am avut si a fost dauna totala, apoi am ajuns la ei in tara si am vazut de ce. Iarna se circula pe gheata denivelata cu viteza, iar in service se duc doar cand le sare cate o roata sau nu mai porneste masina deloc, de revizii nu au auzit.
Păi problema nu sunt Olandezii. Problema sunt românii care aduc mașini avariate din Olanda și le repară, le dau km înapoi. Am auzit ca de colo ar cumpăra mulți samsari mașini.
Samsarii cumpara de oriunde. In targ in Romania, 99, 9% dintre masinile 'aduse' au chestii in istoric despre care cumparatorul nu va afla.
In cel mai bun caz, este vorba despre accidente; alea se pot repara profi (chiar si bisnitarii au tinichigii profesionisti), si nu vei avea probleme cu masina niciodata, ba chiar vei avea avantajul unei caroserii revizuite, care va rezista mai multi ani dpdv al aparitiei ruginei, fata de o masina cu vopseaua de fabrica, care a fost batuta de soare si atacata de substantele corozivre cu 5-10 ani in plus.
Problema este atunci cand cumperi o masina la care s-a dat kilometrajul inapoi pe nesimtite, fara sa se lucreze nimic la ea. In Romania am vazut masini care prezentau defectiuni de rulaj peste 400. 000km, iar ele in bord afisau sub 200.000.
In principiu, strainii nu "arunca" o masina de 250. 000km sau mai putin, cum viseaza unii romani. Ei fac repede acel rulaj, in mai putin de 10 ani, si nu se inghesuie sa plateasca 30-40.000 euro pe o alta masina, doar asa, de chestie. Vor merge cu masina veche pana cand le va spune de la service ca prezinta multa uzura sau li se strica o data si considera scumpa reparatia.
Asa ca, masinile care apar in targ aduse afara la o vechime de 10 ani si rulaj sub 250. 000km, sunt 100% tepe. Nu e nimeni prost sa piarda 25.000 euro de dragul mirosului de plastic nou. Cu atat mai putin occidentalii, care fac investitii chibzuite. Nu vor arunca o masina buna, mai ales ca unii nu au deloc pretentii de la masini, dovada faptul ca se vinde Dacia in numar mare pe la ei.
Întreabă-l pe Haurențiu - cel mai dealer dă mașini uzate. Îți aduce una cu motor de Messerchmitt.
Ai posibilitatea sa iti iei teapa de la oricine atata timp cat tu nu te asiguri
Nu exista o regula. Daca in destinul tau scrie teapa nu ai ce face, o iei si cu masina noua.