| Levi123 a întrebat:

Salut,ce parere aveti de piesele aftermarket?

12 răspunsuri:
Răspuns utilizator avertizat
suntserios
| suntserios a răspuns:

Depinde... ce piesa si ce masina.
nu mi as lua niciodata piesele de la distributie sau placute si discuri de frana spre exemplu after market, un filtru de aer poate.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ignora prostiile Violetei.

Piesele aftermarket sunt sigure cel putin cat timp sunt omologate RAR, TUV sau alta autoritate europeana.
Diferenta dintre aftermarket si original este uneori mai mare, alteori mai mica, dar se resimte doar in rezistenta in timp si eventual performanta.
Daca un amortizor Sachs cu marca GM pe el (OEM) rezista 150. 000km si tine masina foarte stabila pe sosea, un amortizor QWP va rezista vreo 50. 000km si va fi masina un pic mai greoaie in viraje, dar tot se va comporta bine in limitele legale de viteza si incarcatura. Deci un sofer normal, cu respect pentru viata, va merge linistit cu QWP-uri, neavand nevoie de stabilitate ca ale unei masini pentru circuit.

La frane insa, un disc QWP va mari distanta de franare, ceea ce nu este ok. Aici este cazul sa treci pe producatori aftermarket mai premium, adica Bosch, ATE, sau cel putin Febi.

Eu am experienta in montarea si exploatarea pieselor aftermarket, stiu ce producatori sa aleg, in functie de piesa care imi trebuie.
De exemplu, la frane aleg discuri Febi (sunt ieftine, franeaza foarte bine, trebuie schimbate din nou dupa 3-4 seturi de frane), si placute Bosch (franeaza bine si nu strica discurile).
La distributii prefer curele si intinzatoare Dayco, sunt mai solide decat cele de la Continental, insa la role prefer SKF, FAG si Ina, fiind mult mai bune pe rulmenti decat Dayco, etc.

Sunt si masini cu preturi accesibile la piesele originale, cum ar fi Dacia/Renault si uneori Opel/GM.

| Levi123 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am inteles, mi-a aparut pe tester ca trebuie sa schimb bujiile, dar masina porneste ok la 7-8 grade, la sub 0 grade porneste mai greu, ce marca recomanzi sa schimb, masina e diesel!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Levi123):

Bujiile Beru sunt laudate. Eu nu am preferinta, pun de obicei cele mai ieftine, in ideea ca nu strica sa le schimb des; evit griparea lor in motor, problema costisitoare.

| siriusblack98 a răspuns:

Depinde sa stii. Unele piese pe unele masini nu sunt ok deloc decat cele originale dar majoritatea pieselor sunt ok, in special Contitech. Inainte si Bosch erau bune dar a scazut rau calitatea.

| KovacsB a răspuns:

Sunt vreo 50 de marci diferite de calitati diferite.Ca idee VAG,BMW, Mercedes etc nu fabrica bucse, filtre sau curele, au contracte cu diferiti producatori. Daca cumperi de la producatorul respectiv sunt sanse sa obtii calitate buna. Termostatul l-am cumparat Mahle si avea pe el semnul VW sters dar inca se mai cunostea in lumina, la fel cuplajul elastic la cardan original costa 1700 lei l-am luat cu 750 Lemforder cu semnul de VW sters etc..De exemplu discurile si placutele Brembo gaurite sau cu striatii costa mai mult decat cele originale deoarece sunt de performanta.Mecanicii in general stiu ce piese sunt ok si ce nu, care sunt contrafacute etc.Fiecare meserie are secretele ei.

| Levi123 explică (pentru KovacsB):

Am inteles, ce spui de textar sau sachs sunt marci bune pentru vw?

| KovacsB a răspuns (pentru Levi123):

Frane doar ATE, bucse Lemforder, amortizoare si ambreiaj sachs sunt ok

| KovacsB a răspuns:

Mi s-a rupt odata cureaua de accesorii in Italia pe la Padova si am oprit la un magazin si am luat Contitech Made in Romania, cand am ajuns in tara am luat una ca sa am de rezerva si era
Contitech Made in Italy rolling on the floor

| KovacsB a răspuns:

Filtre pun in general Purflux, Knecht sau Hengst.multi le lauda pe cele de la Man, dar cand am avut Mercedes veneau doar niste mizerii cu garnituri de carton iar originalele aveau garnitura de cauciuc.