Motorul in sine e acelasi cu cel de 2.0 TDI dar au si ceva diferente fizice pentru care al tau scoate doar 110 cai.De pus cai mai poti pune pana la 135-140 cu Stage 1 (fara sa schimbi piesele ). Asta nu inseamna ca e la fel ca cel de 140CP din fabrica pentru ca acela poate fi dus la 170cp cu stage 1 iar cel de 170cp din fabrica la peste 200cp. O alta diferenta este ca cel de 110cp are cutie de 5 viteze iar cel de 140cp are 6 viteza. Eu am Seat Exeo 2. 0TDI 143CP si iti zic sincer rare ori ajung sa ii folosesc pe toti. Dupa mine cei 110cp ajung pentru depasiri in siguranta si asa mai departe.
Fiecare motor are piesele componente construite pentru puterea masinii. La cele cu cai mai putini, motorul, axa cu came, pistoanele, bielele, arborele cotit, sunt construite dintr-un material inferior calitativ, iar injectoarele au diuze mai mici, injectand o cantitate mai mica de combustibil. La fel si restul componentelor, turbina, intercoolerul, etc, sunt mai mici. Poti marii puterea din soft, dar nu mai mult decat aproximativ 50% peste puterea stock, dupa aceasta valoare incep sa apara probleme la ambreiaj, turbina, injectoare.
Cel mai ok este sa cumperi un passat care din fabrica are 170cp, la motor de 2 litrii. Acolo componentele sunt deja construite sa reziste la un anumit cuplu si solicitare, cu mult peste motoarele cu cai mai putini. La acea masina 50% peste puterea stock inseamna 255 de cai, ceea ce este arhisuficient.
Negreanu_Stefan_1997 întreabă: