Http://www.motorstory.ro/2011/04/cum-sa-nu-distrugi-prematur-ambreiajul/
Nu trebuia sa stii de la scoala de soferi de la mecanica
Salut, daca nu sti cum sa il folosesti corespunzator, ambreiajul va avea de suferit o uzura prematura, un kit nou e destul de costisitor, succes
Ii strici ambreiajul, ceea ce stii deja, iar un kit costa in functie de modelul, anul si marca masinii! Nu sunt toate la fel!
Riști ca ambreiaul să ți se strice de tot, și să nu mai poți să activezi cutia deloc. Depinde de mașina ta, dar prețul poate să fie de la 2-3 milioane la 10 milioane și așa mai departe. De asemenea, dacă nu ți se strică ambreiajul complet, sare un rulment de presiune sau ceva și cam tot acolo ajungi, doar că mai ieftin. Lasă ambreiajul, și NICIODATĂ nu îl ține mereu jos.
Deși n-am adăugat, chiar dacă poate nu trebuie: să înțelegi exact cum funcționează ambreiajul dacă ești începător o să te ajute mult mai mult când conduci de acum încolo. Prin apăsarea pedalei de ambreiaj, motorul nu mai transmite putere la cutia de viteze și astfel roțile ajung la o viteză aproximativ egală (necesară pentru schimbarea vitezelor). Părțile componente care explică tot ce ține de ambreiaj sunt discul de ambreiaj, care este "prins" de volanta motorului, și de un disc de presiune. Când apeși pedala de ambreiaj, un rulment de presiune este acționat împreună cu "soarele" sau o "diafragmă" care fiind presată permite acționarea discului de ambreiaj liber între volanta motor și discul de presiune. Nu e așa de complicat, nu? Des problemă întâlnită este când ambreiajul începe să "patineze" pe loc. Adică, se rotește independent de ansamblul volantă - disc de presiune, și nu mai transmite decât parțial sau DELOC mișcarea de rotație roților. Motorul se turează brusc fără o creștere a vitezei automobilului. Dacă stratul de fricțiune se uzează, deseori prin utilizarea prea desă a ambreiajului, lăsarea lui bruscă de pe pornire etc, cauzează niște probleme precum cele menționate mai sus.