Interiorul destul de inghesuit, jantele putin cam exagerate (17-18" cu anvelope joase - faci pene la tot coltul).
In rest, mecanica foarte ok, probleme electrice NU SUNT (umbla prejudecati cum ca ar fi praf pe electrica, de aia am scris cu majuscule), motorul este foarte fiabil si destul de puternic. Cine vine de pe 1.9 TDI ar zice ca e extrem de puternic, periculos, bomba, racheta, etc. Eu zic ca misca bine, iar avantajul suprem este pe fiabilitate. Nu este genul de motor care scade in performante de-a lungul timpului.
Detin motorul ala din 2019, ma asteptam la probleme (vazute la altii), dar l-am intretinut exemplar, am undeva pe la 340. 000km in bord, cu DPF-ul, EGR-ul si clapetele din admisie in continuare active. Am cumparat-o cu depuneri prin EGR si admisie, DPF-ul se regenera la 400km. Am schimbat uleiul cu ce trebuie, am bagat doar motorina in care am incredere, din prima am impins regenerarile spre 800km, voiam sa desfac admisia sa o curat, am facut vreo 20. 000km pe ulei Ravenol HLS si motorina Socar (standard), cand am vrut sa dau jos admisia, nu prea mai aveam ce sa curat din ea. Am acum peste 50. 000km facuti, admisia nu necesita curatare, swirl-ul culiseaza usor, iar DPF-ul isi face acum regenerari la 1200-1400km.
Consumul nu este tocmai impresionant, real imi consuma 6.5-7 litri la 100km, scade doar daca am unde sa merg cu viteza mare (130-170 km/h). Atunci scade chiar sub 5, si vorbesc de consumul real, calculat "plin pe plin". In bord arata un consum cu marja de eroare cam de un litru, +/-.
Fratele meu a avut modelul 156 pe benzina, tot 1.9.
Probleme la scurt timp dupa cumparare cu un martor de la motor.
A cautat pe net si toata lumea se plangea de acelasi lucru.
Manca si ulei intr-o veselie (ceva obisnuit la Alfa).
Cele Diesel (156 si 159) nu stiu cum sunt.