Am vazut cateva trecute de 600. 000km, functionale cu tot cu DPF si revizii la 20. 000km (ceea ce este o prostie).
Motorul si injectia sunt foarte solide, nu "pica" decat din vina oamenilor. Galeriile de admisie cer atentie, atat.
Al meu are vreo 340. 000km si inca ma bazez pe el. Porneste usor in diminetile de -15, -20 de grade, trage cot la cot cu masinile mai tinere cu 10 ani. La ITP nu stau mai mult de 20 de minute.
Galeria de admisie trebuie curățată sau? Poti sa mi explici?
Curatata doar daca mergi cu ulei prost sau foarte mult cu motorul rece. Eu nu o curat deloc, folosesc Ravenol si plec destul de des la drumuri lungi.
In schimb sunt niste tije cu clapete (swirl), alea se strica din cand in cand. La mine s-a pus o galerie reconditionata inainte sa o cumpar, iar acum 1-2 ani am schimbat o tija si eu, ca aia originala sarea.
Unii anuleaza aceste clapete, dar nu cred ca mai merge la fel de bine masina dupa. Eu zic ca e mai bine sa se repare swirl-ul, e si mai rapid decat sa pui dopurile.
Tija asta am inlocuit-o eu, dar direct pe masina, fara sa demontez galeria.
https://www.youtube.com/watch?v=OVkdrOM6UD0
Salut, si unde pot gasi aceste componente pentru reconditionare?
Gen doar acea tija se strica sau si clapetele in sine?
Clapetele in sine nu prea se strica la modelul asta, nu le trage motorul, cum se tem multi (pe la BMW se intampla asta). Se poate intampla sa nu mai etanseze pe langa clapete, atunci trebuie sa schimbi kitul de clapete cu totul.
Eu tija aia am luat-o de pe Aliexpress, la pret de nimic. Este si pe eMAG parca.
https://www.emag.ro/......DCR1XSYBM/
https://www.emag.ro/......DG16SSYBM/
Iar asta este pretul direct de la chinezi (ca de acolo ajung si pe eMAG):
https://www.aliexpress.com/......47364.html
Peste tot scrie pentru Opel, pentru ca motorul asta a fost dat sub licenta celor de la Opel, l-au pus pe Astra H si Vectra C, a ajuns si pe Saab, si pe Cadillac. Dar el este creat de italielii de la Fiat/Alfa Romeo.
Cu o întreținere adecvată, acest motor poate depăși cu ușurință 300.000 km.