Depinde cat de veche este masina. Unele simt cand nu vin gaze, si aprind check engine. Alea mai vechi, nu.
De exemplu, la Ford 1.8 tddi am pus o tabla care anula EGR-ul, si nu s-a aprins nimic, nu a aparut eroare.
La dieselurile euro 4, apare eroare + check aprins, chiar daca EGR-ul functioneaza dar e infundat traseul.
Eu nu recomand anularea EGR-ului, poate doar montarea unei flanse cu cateva gauri, care sa opreasca o parte din depunerile alea.
Adica asa ceva: https://s3.amazonaws.com/......-89226.jpg
Salut! E vorba de un focus din 2009 1.8 tdci 115 cp. Ideea e că am cumpărat mașina cu egr-ul blindat (check engine aprins) și dacă o țin la turația de 1200-1300 rpm, are o trepidație. La relanti și în turații mai mari merge bine. De asta am întrebat, mă gândesc că poate egr-ul e vinovatul. Ce părere ai?
Ar trebui citita eroarea care aprinde check engine, asa ai sti daca e de la EGR sau nu. Furtunasele de vacuum sunt la locul lor? Unii mai blindeaza si alea, iar de acolo se face eroare. De la tablita intre EGR si teava de gaze, nu prea.
Eroarea e p0490 și da, e pe egr. O sa verific in detaliu unde anume e blindat. Dar oare e posibil să aibă acea trepidație motorul din pricina lui?
Nu, trepidatia trebuie sa fie de la un injector, volanta sau mai grav, compresie.
Hmm. Volanta într-adevăr bate (știam de când am cumpărat mașina). Uneori la relanti se simte cum trepidează, însă la turația aia trepidează in continuu. Oare sa citească senzorul greșit?
Pe injectoare nu am erori. Știi ce valori trebuie sa aibă?
E bine sa fie valori pana in 2, cu + sau -
La unele masini se considera ok corectiile pana la 5.
Dar corectiile pot fi si rezultatul unui dezechilibru din compresie.
Injectoarele se verifica masurand cantitatea refulata sau pe banc special. Testerul e doar o idee.
Senzorul ala se mai incarca in timp cu span, trebuie curatat. Am patit acum multi ani cu un prieten, tot la 1.8 tdci, a inceput brusc sa scoata mult fum, sa se opreasca la relanti. Parea ca injectoarele s-au dus, dar de fapt nu mai citea senzorul bine, s-a curatat si si-a revenit masina. Pe tester nu aparea.
În primul rând se va aprinde bradul de Crăciun, după care începe să moară motorul, pornește greu, scoate fum, miros de porc pârlit în mașină șamd.