| Denila123 a întrebat:

Salut.
Ce verificări face rarul când te oprește în trafic?

10 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Orice are chef: noxe, zgomot, faruri, directie, frane, rugina, folii etc etc

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Depinde ce cuprinde actiunea pe care o desfasoara, ce li se pare suspect, si cum le vorbesti.
Mie mi-au verificat superficial daca am joc la directie, dimensiunea tuturor anvelopelor, s-au uitat pe la motor.
Nu m-au intrebat de folie, desi aveam. Au vazut ca masina era in lucru, cu evacuare (stock) noua, mi-au zambit si mi-au dat drumul rapid.
De multe ori stau in drum doar pentru modificari de genul: evacuari, becuri neomologate, folie pe fata.
Opresc in general masinile suspecte, si verifica ceea ce considera ei.
De exemplu, daca ai folie pe fata sau xenon/led pe faruri care trebuia sa aiba halogen clasic, te opresc si incep de acolo verificarea. Sau daca ai Golf 1.4 si jante de 18".
Nu prea iau masinile la rand, asteapta sa treaca unul care merita oprit.

| Denila123 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Mulțumesc pentru răspuns
Am și eu câteva întrebări
Cum verifica ei jocu la direcție?
Are ceva dacă eu am pus doua beculete micuțe cele mai mici de luminau la toate masinile la butoane.
Le am pus fix în interioru bordului sa vad în ce direcție semnalizez și sa nu plec pe avari când semnalizez și butonu este apăsat
Când puneam mașină pe semnalizare dreapta li curea martorul semnalizare în ambele direcții și pe mine chiar mă deranja?
Asa ca am pus 2 beculete tras câteva fire și când semnalizez arata stângă dreapta

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Denila123):

Jocul la directie se verifica prima data in volan, iar varianta sigura este cu roata ridicata pe cric, dau de roata in directia articulatiilor.
De obicei au cric hidraulic mare, in masina lor.
Nu e problema daca iti pui diferite indicatoare si beculete la bord, nu exista sanctiune pentru asta, din cate stiu. Pe exterior nu ai voie sa modifici iluminarea.

| RxTx a răspuns (pentru Denila123):

Exista banc de rulare un fel de banda de alergat pentru masini cu role si pune masina pe tamburii respectivi o duce la 140Km/h inclina tambururii respectivi care au sub ei celule de cântărire si multo alti senzori encodare si optocuploare
Pama la urma afla pe un computer ce abatere ai la directie
Iti poate verifica si unghiul de fuga exista bancuri de probe ot autururisme unde chiar pune frana din calculator prin mufa can din toroedo si vede in cate milisecunde a inceput sa frâneze zu ce putere... Multe multe multe
https://youtu.be/-YMk21GShGo

| Denila123 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am înțeles
Mulțumesc?

| Denila123 explică (pentru RxTx):

Va mulțumesc ????

| Frank51 a răspuns:

Lumini si roți, dar poate le era lene să-mi verifice și altceva.

| RxTx a răspuns:

Eu am fost oprit de mai multe ori de un RAR adevărat nu ca asta de la noi de te lasă să mai și treci.
într-o țară civilizată se verifică in felul următor :
Direcția se verifică pe niște tamburi merge cu mașina o turează la maxim până când să sară pistoanele prin capotă pentru câteva secunde in treapta 1 apoi calcă frâna brusc dar brus să rupă mașina si verifică dacă în timpul în care a călcat frâna mașina a tras stânga dreapta dacă și-a menținut direcția,
ÎN ACELAȘI TIMP VERIFICĂ NOXELE + SUNETUL ZGOMOTUL emis de acea mașină!
Apoi Acceleereaza la maxim in treapta 2 si trage frâna de mână.
sI tot așa în toate treptele de viteză.
Hai să zicem că a trecut testul de direcție și frâne
a trecut și testul pentru noxe si sunet galagie decibeli emisi.
Acum se apucă si caută dacă are cumva vreo bara vreun surub in care ar putea să se agațe pantalonii sau ceva de genul acesta un dop ne pus pe la bara care ar trebui sa astupe un surub,
Apoi verifica tabla și spune că nu le place că este ruginită intr-n loc nu le place că ai o găurică făcută cu bormașina in alt loc care nu era din fabrica si mai iti atrage atentia la niste zgarieturi
Apoi deschide capota si se uita daca curge ceva din motor nu sunt asa nesimtiti sa zica vai uite ca curge dacă nu curge dacă nu picură nimic nu bagă de la ei.
Se uită dacă fierul acela cu care este prinsă bateria este cel original și te certă dacă nu este fierul original acela ce trebuie sa țină bateria.
Apoi scot becurile si se uita cu o camera la oglinda de la faruri
si nici tu nu știai ca este crăpată dar ei descoperă că ai o oglindă crăpată la unul dintre faruri așa că te certă si pentru aia.
Apoi desface baia de ulei se uita puțin pe acolo nu știu la ce ce vor să vadă ei in baia de ulei,
Desface filturl de aer sa se uite cât de vechi este pentru admisie in motor.
Se uita putin la centuri si iti bate obrazul ca una dintre centrui nu se mai retrage singura ca are acel mecanism de plastic tocit care schimba sensul si facea ca centrua sa se poata si retracta.
Se mai uită așa câteva secunde prin mașină și la parbriz să vadă dacă este fisurat ceva.
Si cam gata iti face o morala buna poate chiar si țipă la tine și îti face recapitularea la ceea ce au găsit defect la mașina ta
Si spun că ai 24 ore în care poti sa mai circuli cu ele așa defecte si că te lasă în pace dacă îti iei angajamentul că o să le repari in 24 ore.
Tu iți iei angajamentul că schimbi oglinda de la far tabla care tine bateria repari centrua si pui surubul original la bara de la masina + repari zona cu vopseaua ruginită, ei zic hai lasa ca nu te mai punem să repari si vopseaua,
Si scriu in calculator la ei că ti-ai luat angajamentul că o să repari toate celalalte lucuri. si gata iti dau drumu sa pleci.