Intai trebuie sa indepartezi vopseaua umflata, mai exact de pe intreaga rugina.
Mergi la un magazin de vopsele si cumperi un spray de vopsea, exact de nuanta (numarul) cu care masina ta a fost vopsita.
De asemenea, cumperi un flacon de anti-rugina pe baza de acid fosforic + o pensula subtire, de 4-5 mm grosime.
Pui din solutia anti-rugina intr-o cutie /capac de plastic in care incap 50-100 ml, dupa care aplici solutia pe rugina si in jurul lui pe vopsea. Lasi sa se usuce, dupa care mai aplici in 2-3 randuri, pana ce rugina va disparea complet.
In locul ruginii va aparea un strat alb, de fosfat. NU stergem si NU spalam aceste zone!
Dupa uscare (cca 30 minute) suflam atent locurile pasivizate cu spray-ul de vopsea, avand grija sa nu aplicam dintr-odata multa vopsea pe acelasi loc, fiindca va curge si va lasa urma urata!
Aplicarea se face cu miscari laterale largi si rapide, cate un strat subtire. Daca este nevoie, vom mai aplica inca un strat subtire, dar dupa uscare completa.
Un compresor de 150-300litri si motor de 2-3kW (ideal trifazic), masina de slefuit roto-orbitala, pistol de suflat, pistol de filler, pistol de vopsea si pistol de lac, filtre si regulator, si o cabina de vopsit.
Maruntisurile precum folie de acoperire, benzi, abrazive, degresanti, vopsea... Nu le mai pun pe lista, te descurci tu.
Da nici nu sunt multe?
Pai nu, sunt scule de inceput. Recomand si scule pentru cositorit, ca sa rezolvi porii/gaurelele fara chit.
Lasand gluma la o parte, metoda la spray ti-a descris-o colegul. Pentru o zona mica e ok, dar niciodata nu o sa iasa ca o vopsitorie profi.
In plus, daca faci zone mici cu spray, apoi ajungi si pe la vopsitorie cu ea, vopsitorul iti poate refuza masina (lucrarea) de frica reactiilor care se intampla intre vopseaua la spray si produsele de vopsitorie profi. Pentru ca spray-urile contin acetona, iar vopseaua/lacul/grundul folosit la pistol contine alta clasa de diluanti, care ataca produsele care au avut in compozitie acetona.