Când ești cu ambreiajul la jumate unde începe sa muște, începi și calci accelerația. Când mașina are undeva la 2000 2500 max, ridici 1 mm ambreiajul și mașina pleacă. Cand ai putina viteza dai drumul de tot la ambreiaj( îl patineze).
Așa cum se pleacă de pe loc cu orice mașină. Ridici ambreiajul și concomitent apeși accelerația. Faptul că unele mașini pleacă mai ușor de pe loc e altă discuție. Asta nu înseamnă că nu trebuie sa apeși accelerația că sa pleci cum trebuie
Eu conduc la fel si pe benzina, si pe diesel: ridic ambreiajul la relanti, pana cand simt ca se face cuplajul, iar in momentul ala incep sa accelerez finut.
Conduc dieseluri zi de zi de vreo 8 ani, dar sa stii ca uneori ma simt mai bine cand trec pe benzina, sunt motoare care la plecarea de pe loc sunt mult mai bune decat orice diesel.
Un caz pe care l-am si detinut, Astra G 1.6 8v. Pleca masina din rampa mult mai usor decat dieselul meu, 1.9 150cp. Avea cuplu decent + acceleratie instant.
Plecatul doar din ambreiaj este practic metoda incepatorului, este mult mai usoara pentru ca folosesti doar o pedala, coordonezi doar un picior. Metoda corecta, explicata in prima parte a raspunsului meu (care se numerse "foarfeca"), este cea corecta, pentru soferi "completi", adica pentru cei care au depasit conditia de incepator.
Recunosc, si eu am folosit doar ambreiajul, cand am avut primele masini diesel. Desi in paralel cu ele, conduceam Dacii 1300 si 1310, care nici la vale nu plecau din ambreiaj
Avem un stil de plecare pentru benzinare, si unul pentru diesel. Cu timpul, am ajuns la un stil de plecari la care nu mai conteaza ce motor este sub capota. Ridic usor ambreiajul, iar cand puterea ajunge la roti, incep sa accelerez cat sa trezesc orice mortaciune de motor.
Boss fii atent tii ambreiaju jos dai gaz si dai repede de ambreiaj sus si tii de volan optional si sigur pleci