Dacă n-are acte doveditoare, o poți face "ochiometric" dacă ai niște deprinderi de evaluare in domeniu, Dacă nu, e ca la loto. Poate nimerești. Sau nu
O masina cu motorul schimbat nu a avut parte de o viata ok. Chiar crezi ca mai sunt relevanti kilometrii parcursi?
Carvertical este un generator de profit pentru niste servicii auto private, nu isi asuma nimeni corectitudinea datelor, sunt doar niste estimari/interpretari.
Kilometrajul relevant il afli de la autoritatile statului in care a fost inmatriculata masina; in cazul Romaniei, RAR-ul iti pune la dispozitie rapoarte oficiale, asumate, ale fiecarei masini, cu date citite de la ITP: https://apps.rarom.ro/autopass-client/
Seriile motoarelor nu mai sunt preluate la omologare/inmatriculare datorita zonelor greu accesibile in care sunt amplasate, insa producatorul (si reprezentantele) stiu ce motor a primit fiecare masina.
Dpdv electronic, kilometrajul se inregistreaza intr-unul sau mai multe canale din ECU sau din modulele atasate instalatiei electrice (cluster, transmisie, CIM, etc). La schimbarea motorului se presupune ca folosesti unul identic, deci ECU ramane cel original al masinii, doar se conecteaza electric accesoriile noului motor, iar kilometrajul ramane cel al masinii.
Cand se schimba si ECU, este mai dificil de spus ce se va intampla, pentru ca unele masini au kilometrajul general in ECU, altele un kilometraj aproximativ din orele de functionare, sau unul general + unul aproximativ, majoritatea avand totusi kilometrajul general in cluster/instrumente de bord.
Deci in situatia in care se schimba ECU, sunt sanse mari ca in bord sa ramana kilometrajul normal al masinii, insa la o diagnoza, sa se citeasca o valoare cu mult diferita, din memoria motorului.
Ionut12437 întreabă: