De la treapta a doua in sus nu ii dai drumul nici brusc pentru ca se va simti destul de neplacut si va da impresia, pe buna dreptate, ca nu stapanesti prea bine masina. Nu ii dai, insa, nici prea lent, ca melcul, pentru ca e nevoie sa accelerezi. Risti sa fii injurat de cei din spate daca te misti prea greu.
Eu unul, dupa ce accelerez, il apas pana jos, schimb viteza si apoi il ridic si il mai tin putin sus, nu ii dau drumul direct. In orice caz, o sa te inveti tu dupa cateva saptamani de sofat. Primele zile s-ar putea sa fie destul de grele.
Nu inveti nimic daca stai si citesti. Asta tine de practica. Incearca sa schimbi treptele in asa fel incat sa nu te misti prea incet, dar nici sa dai drumul la ambreiaj incat sa simti ca bruschezi masina. Incearca sa schimbi la fel de rapid ca si unul care are experienta, dar insista sa nu bruschezi masina. Asa o sa-ti dai seama singur cat de rapid trebuie sa ridici ambreiajul in fiecare treapta. Sa nu te demoralizezi cand vezi ca nu-ti iese din primele incercari ca e normal la inceput sa gresesti. Dupa primele ore de condus o sa vezi ca totul pare natural.
Treapta 1 foarte finut, de la treptele 2 in sus, nu trebuie sa ridici nici finut, nici brusc, trebuie sa il ridici cam in 2, maxim 3 secunde. Acum depinde si de masina. daca e pe motorina ridici mai repede, in 2 secunde, daca e pe gaz, ridici putin mai greu, 3-4 secunde... Nu e o regula, asta o sa iti dai seama tu cand o sa conduci masina