Nu arata asa bine dar nici autonomia nu e de durata. Mai asteapta sa treaca cativa ani pana fac variante mai performante
Este o tehnologie in dezvoltare, cu timpul vor deveni tot mai bune, ma gandesc la a folosi energia solara
http://a1.ro/......78184.html
Prius din ce stiu eu nu are varianta full electrica e doar un hibrid.
In rest cred ca Nissan Leaf e cea mai ok masina electrica acum din zone de pret permisibila.
Si da statul iti da 10. 000euro sa cumperi o electrica
In ciuda a tuturor avantajelor, acum, in 2019, nu merita sa iei o electrica. Cel mai avantajos iesi cu un hibrid. Masinile electrice o sa merite cand si la noi o sa avem destule statii de incarcare. Pana atunci singurii care se pot bucura de ele sunt cei din orasele mari, si cei care nu parcurg distante mari.
Nu luați în calcul următoarele aspecte: 1. Costul de întreținere a mașinii electrice
2. Durata bateriei a acestora;
3 Costul schimbării acumulatoriilor, care, în timp se vor slăbi.
Dacă acumulatoriile costă jumătate din prețul mașinii sau chiar mai mult, merită?
1. Consturile de intretinere sunt minime. Nu exista ulei de schimbat, revizii la motor, ambreiaje, distributie samd.
2. bateriile tin cam 8 ani sau vreo 200.000 km, fix cam cand e timpul sa schimbi masina.
3. la o tesla costa 5000$ sa le schimbi, deci nu e o avere.
Si da, chiar daca dupa 8 ani costa mai mult sa schimbi bateria tot te avantajeaza. Daca in 8 ani faci 200.000 km ai plati pe combustibil cam 18.000 euro. Deci e zic ca e o econmie substantiala.
Cam 10 ani te tin bateriile la Tesla si costa 6 mii de euro. Mi se pare ok pentru ce ofera. Plus ai update uri la masina sapt. Ca la telefon, primesti update de putere, cutie etc. Lu roman nu i convine ca nu poate sa si bage nasul in ea sa o repare pe santul DN ului
Prius e hibrida nu full electric. Intereseaza te mai bine pentru ca e o diferenta. Hibrid de multe ori se incarca cand mergi pe motorul pe benzina si te ajuta la demaraj sau cand pleci de pe loc cel electric doar. ( are si setare sa mergi doar pe electric dar ai autonomie mica). Ai de obicei un motor 1.8 sau 2.0 benzina cum au pe toyote deci nu esti independent de benzinarii. E adevarat ii pui gpl si consumul acela de 5-7 pe oras nu se va simti la bani asa rau pentru ca gpl ul e la jumate de pret. Mai exista si hibride de se incarca la priza, au acelasi sistem doar ca se pot incarca si stationar de la alta sursa. Si mai avem full electric, unde ii pupi pe portofel pe cei de la petrom, singura ta grija e sa gasesti o statie de incarcare atunci cand mai ai putina baterie. Eu as recomanda doar o singura masina full electric, Tesla, e scumpa dar se gasesc si sh. 400 km autonomie nu ti ofera nimeni. Plus sa prinzi suta in 3.4 secunde... si daca o iei noua modelele noi se duc spre 600-800 km autonomie, asta ar insemna ca traversezi Ro de la un capat in altul aproape pe gratis ( daca esti baiat destept si incarci gratis la kaufland).
Si ca hibrida mi as lua prius chiar daca sunt uratr ca masini. Sunt ieftin de intretinut la categoria hibride si fiabile
Nu am citit comentariul tau complet dar m-am oprit la acea afirmatie cu Tesla, ai idee cat costa acea Tesla care prinde suta in 3.4 secunde second hand? iti zic eu +40.000 de euro, e full electrica si nu tine aia 400 de km cum nu-s eu astronaut, iar varianta de +700 de cai face peste 60.000 euro second hand! Cine cumpara o masina de asta sa mearga cu 50 km/h?
el vrea o masina caruie sa-i scada si statul ceva, adica undeva la 40.000 de euro de noua din care sa ramana cu 30.000 de euro, tesla sare acest buget si SH.
Ca sa stie lumea tesla de 770 CP costa noua +100.000 euro
Deaia am spus ca e putin mai scumpa, dar merita. Si ba da tine. Depinde cum este condusa, regim normal, agresiv etc. Daca mergi cu clima pornita si geamurile deschise s-a.m.d.
Nu inteleg faza cu 50 km/h. Sunt limitate la 250, nu i problema asta. Si statii de incarcare ai moca la kaufland, kaufland are magazin aproape in fiecare oras din tara, deci din start ai un back up. In orasele dezvoltate mai gasesti statii prin parcari sau spalatorii. Si am gasit Tesla cu 35 000 pe mobile.de pana se hotoraseste mai scade. Plus de asta din cauza prostiei unora cu tichet dala rabla poti cumpara tesla doar de la reprez, noi avem un dealer ( un samsar de le cumpara din Austria si aduce in tara) astfel incat in Ro nu poti folosi cuponul ala cu discount 10 k euro. Asa nu mai bine imi iau frumusel un sh? Ca ce? Nu miroase a noua masina... Nemtii le tin tipla crede ma
Omule, tu ai luat în calcul clima? La noi e foarte frig pe timp de iarnă, ger mare etc. Iarna și mașinile normale au dificultăți de funcționare: trebuie să lași motorul să se încălzească etc. Și bateria se poate descărca. Eu nu cred că mașina electrică poate genera atâta căldură precum motorul pe combustie
Ai aer conditionat in casa? L ai dat pe caldura vreodata sa vezi cata caldura poate baga intr-o camera?
Nu inteleg ce problema ai tu cu clima? Normal ca daca dai drumul la clima in masina atat vara cat si iarna ai un consum mai mare si scade autonomia, e logic. Si legat de faza ca e prea frig si tine mai putin bateria asta e o prostie, crezi ca masini electrice se fac de 5 ani. Daca vrei sa stii primul vehicul full electric a fost construit prin jurul anilor 20', nu mai stiu exact anul dar acum aproape 80-100 de ani. Au evoluat de atunci, bateriile sunt izolate bine in podeaua masinii. Au modul de regenerare cand nu mai accelerezi
Daca te misti putin e ok. Daca faci km nu ai timp sa astepti sa se incarce jucaria.