Cine ti-a zis ca 1.3 CDTI de Opel/Fiat, nu e bun? Cumva unul din ala cu Golf 4 adus din 'jermanica', care tine sticla de Castrol in buzunarul portierei, la indemana? Si are juma' de bord aprins cu becuri galbene?
Motorul ala il gasesti pe multe Fiaturi, si Opeluri, inclusiv Astra H break. Cunosc pe cineva cu Astra H 1. 3CDTI break, care face taximetrie, si e foarte multumit de masina. E particular, deci daca ar fi 'stricacioasa', ar plati din buzunarul lui, si n-ar mai fi multumit.
E un motor perfect pentru trafic urban, ca e mic, si e folosit la turatii benefice, fata de un motor diesel mai mare, care cand se face verde pierde 1-2 secunde pana incepe sa ia turatie, si dupa 100m, cand in sfarsit ajunge pe la 2000rpm si incepe sa traga, ai galben la urmatorul semafor. Si turbina se 'tencuieste' pe interior cu funingine.
Eu zic sa-ti iei acel 1.3 CDTI, altceva mai bun nu imi vine in minte. Motoarele 1.5 dci de la Renault/Dacia sunt bune pentru oras, dar nu merita achizitionate decat de noi, ca sunt foarte sensibile, si daca dai de una neintretinuta, sau utilizata necorespunzator, ai sanse reale sa spargi motorul. Se rupe cureaua de distributie la ele, daca a pus-o un mecanic oarecare, se blocheaza injectoarele si topesc pistoane. Am vazut destule. Merg bine pana cand se sparg in mers, si cand dai jos chiuloasa, e varza tot pe interior.
O sugestie mai 'mioritica', pe care ar aplauda-o toti, si o admit si eu ca masina buna, e Polo/Ibiza 1.4 TDI. Asta daca nu te deranjeaza sunetul de tractor, si o masina pe care o pierzi in parcare cu usurinta, fiind plina Romania de ele, cu aceleasi 4 culori.
Ford fiesta 1.4 diesel.
Consum mic, 5 portiere, aspect placut, destul de fiabila, pe scurt numai buna pentru oras.
Dacia Logan 1.5 DCI, an de fabricatie 2007-2008. Au deja taxa de poluare platita, consuma putin si intretinerea este ieftina. Motoarele de Renault sunt mai bune ca cele de Fiat.
La cei 3000 de euro ai tai, pare solutia optima. Daca te scremi putin gasesti si ceva sub 100.000 km.
"Găsisem Corsa 1. 3CDTI dar am auzit că sunt motoare de Fiat care nu sunt prea bune."
Tehnologia common rail este inventata de cei de la Fiat.
Tehnologia multijet la fel.
Motorul acela este multijet, adica poate da pana la 7 jeturi de motorina in timpul unei detonatii.
Are zgomot si vibratii mai reduse decat orice alt motor diesel.
Are 16 supape, transmisie pe lant si consum 3, 8% in afara.
Eu am 268.000 de km cu asa ceva.
I-am facut ambreiajul la 200.000 si m-a costat kitul original 340 de ron.
O avere.
Prostii nostri pun filtre de motorina chinezesti de 12 lei in loc de cel original de 60 de lei care tine 30.000 km si se plang ori ca este motorina proasta ori motoarele.
La fel si cu uleiul si cu filtrul se intampla.
Pun ulei de 10 lei litrul, filtru chinezesc de 5 lei si fac schimbul cand masina nu mai trage.
In fine, a mea are 90 de cai si depaseste orice Logan oricand.
Are un sprint fantastic.
Reno Clio 2, 1.5 dci.sau Reno megane 2, 1.5 dci.dar uitate si la Clio 2.1.2 16v sau 1.4 16v ....cu 1.4 16v am scos consum mediu de 6.
Ia.ti o sloneza are motor de 1.9D si nu consuma mult in roas maxim 6, sau un citroen c3 are motor de 1.2 D si un renault clio, poate iti mai ramane si bani sa o pui pe numele tau!
Salut.te-as sfatuii sa te interesezi de seat ibitza sau opel vectra.gasesti o gama diversificata de motorizari.