| Shadow136o a întrebat:

Salut! Dacă as pune un filtru aer sport dedicat mașinii cu motorul stock, fără nicio modificare, s-ar simți o diferența? Dacă da, la ce? Merita un filtru aer sport pe un motor stock?

2 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Eu unul nu cred ca s-ar simti o imbunatatire.
Niciun producator de filtre sport de calitate precum K&N sau alte branduri de top, nu poate afisa vreo fisa dyno, prin care in urma montarii acestui tip de filtru pe o masina stock, sa arate faptul ca a castigat cai putere mai multi decat efectul placebo. Un scenariu optimist ar fi adaugarea de 0, 5-1 CP
Unde pot creste caii putere in urma montarii unui filtru sport? pe masini stock care vin din fabrica cu ceva "dubios" sub capota, un exemplu motoare supercharger cum este Dodge 'Hellcat', acolo poate, dar stii ce cilindree au nu? pe langa cilindree au si tot felul de trasee si galerii care ajuta. In fine pe alea nici nu trebuie sa monteazi filtru de aer sport ci direct kituri de admisie sport, desi au si din fabrica asa ceva.

Restul masinutelor noastre de jucarie, nu castiga cai putere doar dint-un filtru de aer sport.
Urmaresc emisiuni cu si despre masini si am observat ca la unele aceste filtre sport nu doar ca nu au adus un aport de CP ci au tras in jos puterea motorului, vazusem asta la un porsche sport banuiesc ca un 911 generatia mai veche, e posibil acolo sa fi fost montat un kit admisie sport, dar daca nici ala nu a facut bine...carcaotasii se pot lega de faptul ca motorul acelui model este in spate,racirea era parca pe aer, admisia e altfel, chestii socoteli

Filtrul acesta ajuta masinile si cica da un raspuns mai bun in pedala, dar este recomandat sa se faca impreuna cu o serie de modificari mult mai scumpe, de obicei cele care se aplica la motoarele aspirate si/sau turbo benzina.
Deci el ajuta dar in lipsa unui tuning serios e mai mult placebo.
Un exemplu daca as avea 150 CP si un cuplu de 290 Nm, ce performante imi da acest filtru de aer sport? 150, 7 CP si 290, 2 Nm? E un exemplu ipotetic

Se pune in discutie si faptul ca majoritatea acestor filtre sunt majoritar "uleioase" si trebuiesc curatate la un interval de timp mult mai des decat filtrele non-sport, multi au stricat debitmetrele pentru ca nu au lasat aceste filtre sa se usuce cum trebuie, ori le-au dat cu spray de curatare prea mult, in fine

Din punctul meu nu merita, daca era altceva decat un accesoriu cool imi puneam si eu unul, sau puneau fabricantii masinilor direct din fabrica

| Aditu94 a răspuns:

Salut, daca montezi un filtru sport circular mai mult pierzi putere..pe cand un filtru sport ca cel stok dar dedicat, ai toate sansele sa castigi putina putere sa zicem 1-5 CP.cel mai bine poti sa vezi prin DYNO.