| Rob3rt34 a întrebat:

Salut, dacă corecția de amestec sonda lambda după catalizator b1 este prea sărac crește și consumul de combustibil? Vorbim de un motor 1.2 benzină

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Nu stiu ce anume vrei sa intrebi, vorbesti cam limbi straine laughing asa ca reformuleaza ce anume vrei sa stii.

Corectia amestec, ce corectie frate, ce lambada laughing aia s-a dus, a fost cindva laughing

Ok sa vedem daca am inteles ce spui. Sincer nu prea is lamurit, intrebi, sau ai formulat naspa.

Ce pot sa spun asta asa ca idee, la evacuare ai acel catalizator, ai acolo 2 senzori, lambada sau de care or fi laughing unu inainte si altul dupa catalizator.

Senzorul din fara catalizatorului se numeste sezor de oxigen, deci ai evacuare, senzorul ala, apoi catalizatorul ok?

Acel senzor de oxigen, citeste valorile gazelor arse, care ies afara din cilindrii.Mai exact citeste cit oxigen mai se gaseste in acele gaze arse.
Aceste informatii is trimise la computer, care si in baza acestor informatii, stiind ca a bagat X combustibil si Y aer, a mai iesit afara Z oxigen.
Calculatorul ajusteaza fctie de ce oxigen iese in gazele arse, baga combustibil mai mullt, sau mai putin.

Cam asta face acel senzor din fata catalizatorului.

Acum sa vorbim de senzorul de dupa catalizator, ala citeste la fel anumite valori alea gazelor arse, dar care iese din acel catalziator.

Computerul analizeaza valorile citite de primul senzor, le compara cu cele ale senzorului 2 si stie daca acel catalizator face ceva sau nu.

Cu informatiile de la senzorul dupa catalizator, NU se face amestecu aer/combustibil, doar se observa daca catalizatorul is face treaba.

Daca senzorul din fata catalizatorului, este defect, computerul face amestecul dupa cum i se scoala lui laughing ca urmare de r egula consumul creste, nu cu cine stie ce, dar creste.

Acum, tu ia ce crezi ca ai vrut sa intrebi, din ce am spus mai sus.

1 răspuns:
| Frank51 a răspuns:

Da, de obicei este dublu.