1.7 aia sunt litri si se refera la volumul motorului, ca nu are masina 1.7 cilindri.
Primul pas e sa gasesti masina care iti place si se incadreaza in buget.
Te duci o conduci, vezi cum arata si neaparat o duci la o reprezentanta si o urci pe tester sa vezi ce probleme are.
Alege o masina pe cat posibil sa aiba istoric de service la o reprezentanta oficiala.
Nu lua masina cu mai mult de 150.000.
Si cel mai important ia pe cineva care se pricepe, ca tu nici nu stii care e treaba cu capacitatea motorului.
Ma refeream la cm cubi ai cilindrului, adica 1700, 1.7. nu oi fi eu einstein dar credeam ca intelege oricine.
1. Kilometrajul nu exista. Sunt niste cifre, despre care nu trebuie sa-ti pese la cumpararea unei masini, pentru ca 98% din masinile sh din Romania au km dati inapoi.
2. Daca o cumperi de la proprietar stati de vorba, daca e de la samsar iei in seama doar actele, restul-s poezii.
Prima data te uiti la linia caroseriei. Sa fie distanta egala la toate imbinarile, in special cele dintre portiere, dintre faruri, capota si bara.
Vopseaua conteaza si ea, dar nu prea am cum sa-ti explic cum sa depistezi o vopsea proasta polishata cu multa ceara.
Motorul in primul rand trebuie sa nu scoata absolut nici un firisor de fum, si sa sune cat mai silentios. Orice huruiala/scartait/zorzanit inseamna uzura. Daca sub capota totul e curat, nu exista praf deloc, inseamna ca a fost spalat, si poate avea probleme, mai exact scurgeri.
Daca nu e spalat, dai jos capacul de plastic de pe motor (daca are), si te uiti la blocul motor in special, sa nu aiba nimic curs pe el.
Dupa asta, neaparat o tura cu masina. Aici trebuie sa fii atent la tot. Incepand de la instrumentele de bord, semnalizari, pana la puterea motorului, zgomote suspecte, jocuri, batai si mai ales, trebuie sa fii atent daca masina merge perfect drept, sa nu traga intr-o parte.
Ca incepator nu prea ai cum sa vezi toate chestiile astea, asa ca singura solutie ramane sa iei un mecanic, sau un sofer experimentat cu tine. Nu lua orice posesor de permis caruia ii place sa vorbeasca despre masini, daca incepe sa scoata perle in fata vanzatorului sau sa puna intrebari irelevante, daca e samsar, o sa va ameteasca pe amandoi, si n-o sa mai stii ce masina cumperi, abia acasa te trezesti ca ai luat o masina carpita.
Tre sa iei pe cineva care se pricepe bine cu tine si sa-l lasi s-o conduca si el, nu numai tu. Sa-i dea talpa in treapta a II-a sa vada daca scoate fum, sa ia cateva viraje mai stranse sa se asigure cu nu bate nimic si ca masina se comporta normal, sa puna cateva frane mai bruste sa vada daca o tin franele sa se uite peste tot sa verifice daca nu a avut vreun accident serios (mai ales frontal), sa verificati impreuna daca merg stopurile, farurile, etc.
Nu mai mult de 200. 000km sa te uiti la praguri, sa nu fie ruginite si in alte zone pentru rugina. Acuma depinde si ce pretentii ai, si in jur de ce suma te invarti. ricum, cel care vinde, ceremereu un pret cu cel putin 100-300 euro mai mult, ca sa poate lasa la negociere. Daca ai pus ochii pe una, gasaste-i tu hibe, si spui ca nu merita atatia bani pentru ce "defecte" gasesti (defecte care nu te deranjeaza, sau care stii ca le poti repara). Sa intrebi de asigurare, pana cand e valabila, cand si-a facut verificarea ultima data, ce piesea schimbat la ea, sa te uiti la pompa de ulei, eu cu asta am luat teapa... sa vezi daca porneste la "sfert" de cheie, cum suna motorul, vezi daca iti da roata de rezerva, poate si cauciucuri de iarna daca ai noroc si inca un lucru dupa care ma ghidez cat de forjata a fost masina, ma uit la semnele de uzura, in special la schimbator fara sa fac referire la altceva Nu ma judeca, e parerea mea vezi si din ce an e, si cam la cate turatii trebuie sa schimbi viteza, iti dai seama daca e obosita masinuta
Clar faci o tura cu ea. Apoi o duci in service sa vezi ce hibe are. Ia una care nu are taxa de timbru recuperata. Verifica atent actele pe care ti le da
asbif întreabă: