Cite o cheie la cateva zile e de ajuns in 6 saptamini. Ideea e ca motorul daca nu e folosit, uleiul nu ajunge la piesele lui, si exista riscul de a aparea oxidarea unor elemente. Daca functioneaza minim 5 minute, uleiul ajunge peste tot in motor, unge piesele, si motorul e protejat.
Asta chiar ma amuza maxim! In compozitia sa uleiul are proprietatea de a pastra o pelicula foarte fina pe absolut orice suprafata se afla in contact. In viata mea nu am vazut un arbore cu came ruginit de la stat degeaba. Nici macar aer nu are pe unde intra pentru a participa la procesul de oxidare.
Adică motorul e inundat complet in ulei?
Aer intra cînd schimbi uleiul. Avînd un anumit grad de umezeala, pe termen lung se poate vorbi de oxidarea metalului. Mai ales că la un motor se folosesc aliaje de înalta calitate, și care au proprietatea de a se oxida ușor. Din cate știu eu, oțelurile inox nu sunt oteluri dure, și mereu se face un compromis între duritate și evitarea procesului de oxidare.
Mulțumesc de eronat!
Și pe mine mă amuză chestia ce zici cu aerul.
Sfatul oricărui mecanic bun e ca macar la doua-trei saptamini motorul sa fie pornit.
Scoate-i bateria si du-o in casa sau in magazie si incuie masina, ca risti sa ti-o faca praf aluia care i-o dai.
6 saptamani nu prea inseamna nimic. Parcheaz-o pe teren drept si uscat, si las-o in pace saptamanile alea.
Pornirile la rece umplu uleiul de condens si galeriile de calamina.
Cand te intorci, ia in calcul sa pui un incarcator pe baterie vreo 30 de minute, inainte de a o porni.
Poate o pornire dupa 3 saptamani nu ar fi un lucru rau, dar o sumedenie de porniri aiurea, fara a pleca la drumuri de la 30km in sus, cu siguranta fac mai mult rau decat bine.
Las-o undeva ca nu se intampla nimic. Ai si cele mai mari sanse ca bateria sa tina la venire daca e mai noua