Asta cu kilometrajul este cu doua taisuri pentru ca: sunt masini cu km reali relativ putini si motor praf, sunt masini cu km multi si motor ok, sunt masini cu km multi si motor praf.
Depinde de multi factori, in special regula de aur printre serviceuri si mecanici are la baza faptul ca daca o masina este intretinuta corespunzator deci cu reviziile la zi ea rezista mult timp (asta insemnand schimburi de ulei+filtre si consumabile dupa caz facute cand trebuie) atunci kilometrajul numai este un factor atat dar atat de important incat sa tii seama la achizitionarea unei masini.
Dar sa nu uitam ca km arata si uzura la modul general al unei masini...
Si cum putini proprietari care isi vand masinile la 300k km au schimbat tot ce se putea: turbinele, distributia, au segmentat motoarele, au schimbat ambreiaj +volant etc ca tu sa ai o masina cat mai buna, atunci acest kilometraj indica de cele mai multe ori o masina veche si uzata...dar asta nu este tot, trebuie sa te asiguri ca acest kilometraj este real, sunt masini care in bord arata ca au 300k si in realitate au de fapt 600.000 km!
De asemeni sunt multi nehaliti care pentru bani dau km inapoi si masinile lor cu 300-500k km arata in bord 180.000 km
Am banuit dupa kilometraj ca masina pe care vrei sa o cumperi este DIESEL, dieselurile care au avut serii de motoare bune si au fost bine intretinute la 300.000 km nu sunt atat de praf ca masinile pe benzina la acelasi nr.de kilometri, de ce? pentru ca motorina este uleiuoasa, e vorba de chimie, pe cand benzina in timp ataca fiind coroziva!
Mai bine ne spuneai ce marca de masina, ce motor si ce an ca sa stim daca faci o alegere buna, poate alegi o masina care nu poti sa o intretii daca pica ceva la ea!
Recomandarea mea ramane totdeauna o masina pe benzina cu motor aspirat si daca se poate noua, astea sunt masinile care tin cu casa!
În primul rând: cel mai bun și detaliat răspuns pe care l-am primit vreodată, îți mulțumesc din suflet pentru acest răspuns?
În al doilea: vreau să iau un audi a6 c6 2006 2.0 diesel costă 3400€ doar atât îmi permit momentan
În al treilea: jos pălăria că ți-ai dat seama că vreau diesel?
La răspuns de ți l-am dat apare? la sfârșitul propozițiilor dar de fapt sunt emoji
La punctul 3 nu era greu de intuit, nu am abilitati de vrajitor, intrucat masina preferata a romanului este chiar dieselul, fara sa jignesc posesorii de diesel dar au ramas cu o idee preconceputa cum ca aceasta consuma mult mai putin iar realitatea numai este de partea lor : motorina s-a scumpit depasind pretul benzinei iar cine este corect si tine la masina sa va baga bani mai multi intr-un diesel comparand cu o benzinara aspirata, de ce? la kilometrii multi cam incep sa pice piese importante la diesel care costa mult : turbina poate ajunge si la 2000 de euro la unele modele, apoi EGR-ul, sondele lambda, kitul ambreiaj si volantul etc piese de diesel sunt putin mai scumpe decat cele de la benzina modeluri asemanatoare
Cat despre masina pe care vrei sa o cumperi, am tot vazut, nu am detinut decat o singura masina diesel, eu fiind fan benzinare, am avut 6 benzinare si 1 diesel, dintre care 5 masini noi pe benzina, pot afirma ca la o masina noua 5 ani (daca ai noroc sa nu o rupi in gropi) chiar bagi numai benzina, ulei si filtre, la cele rulate oricat ai fi de norocos tot schimbi consumabile ca e ambreiaj ca sunt placute, discuri, ca sunt amortizoare, ca e vorba de catalizator infundat, pot fi multe probleme.
Verifica masina inainte de achizitie atat cu carvertical cat si cu un mecanic priceput, de preferat sa pui si diagnoza originala VAG pe ea, si de verificat tot ce tine de motor si buscaraie, ca sa nu trebuiasca sa bagi bani in ea in viitorul apropiat.
Daca e cutie automata mare atentie si la aceasta, la fel dusa la un service care repara cutii automate sa o verifice, dai un ban dar stii ca nu iei o rabla la care daca se strica cutia costa mii de euro reparatia cutiei!
Multumesc pentru funda
Tu de ce crezi? Dai niste bani pe o masina uzată. Cand ai putea sa iti iei una cu km mult mai putini sau chiar noua.
Asta cu 300000 km te poate lăsa oricand.
Nu ti se pare logic sau nu gandesti cu capul?
Se feresc de uzura.
Un motor pe benzina poate consuma ulei dupa 300. 000km, poate necesita reconditionare motor. Un diesel dupa 300. 000km cere volanta noua, turbina si eventual ceva pe la injectie.
Depinde ce varsta are masina, si care e rulajul mediu al modelului. Daca iti cumperi in 2022 un diesel din 2000-2005, e absolut firesc sa aiba macar cei 300. 000km, altfel e suspect.
Daca masina e din 2010, ai prefera sa aiba vreo 200. 000km.
Dar mereu exista sansa de a fi pacalit, cu un kilometraj falsificat. Masinile importate din alte tari sunt intr-un mare procent cu kilometrajul falsificat si caroseria sau motorul trecute prin reparatii majore, care nu apar in nici un istoric oficial.
Cumpara ce iti place si de ce bani ai.Dar inainmte sa cumperi inspecteaza masina, ia cu tine pe careva mai priceput, ar fi bun sa ai si un scaner ceva, sa vezi daca are ceva coduri, ce coduri bla bla.
Sa inspectezi si sa scanezi o masina oriunde ar fi diureaza nici juma de ora.
Asta daca te pricepi si ai si o risnita de scaner cu tine de ala de buzunar chiar.
Multi iti zic sa nu o cumperi din cauza ca are multi km.Vad zice unu pe aici ca motoarele pe benzina nu tin mult.SAsta sa o creada el, aici la mine in America acu vreo 2 ani, la dat pe unu la stiri, ajunsese masina lui la 1 milion de mile masina originala cu motor,transmisie originale,pe verificate.
Deci daca omu a luat-o noua,a pus la ea cea trebuit si cand a trebuit,a conduso normal, atunci te tine mult si bine.
Dar de regula astea diesel mor mai rapid deci invers decat zice cel caruia i-ai dat raspuns cistigator.
Teoretic, deci teoretic motoarele diesel ar trebuie sa tina f mult, dar se pare ca nu prea e chiar asa de alb cum se spune.
Referitor la motorina ca este mai uleioasa, nu vad ce legatura are motorina cu prefectura de parca ai zice ca ceva fiind uleios, nu stiou ce ar unge motorina aia
Sistemul de ungere tot cu ulei functioneaza.Plus ca la motoarele astea diesel cilindri, pistoanele, segmenti is supusi la presiuni mult mai mari, decat cele pe benzina, de aia si scapa compresie, de aia ai uleiul negru dupa o zi ce numa l-ai schimbat
Pentru ca se uzeaza niste piese majore, care sunt scumpe de inlocuit, si pretul creste cu cat e modelul mai vechi.
Dupa mine, nu trebuie sa te iei neaparat dupa numarul de km.
Cu masinile, e ca un joc de noroc, poti sa iei masina cu 300. 000km si sa mearga doar cu ulei si placute, la fel de bine cum poti sa-ti iei masina cu 200. 000km si sa bagi bani in ea de-ti sar capacele
Si dupa o sa-ti zici si tu ca aia "Vai, dar 200. 000km sunt multi frate, am luat eu masina cu 200. 000km si am schimbat la piese".
Realitatea e alta... Iar cauza, e tipic romaneasca...
Multi nu au pic de habar cand cumpara o masina, tot ce-i intereseaza e "ultimul pret".
Si uite asa, isi ia nenea Gicu, masina frumoasa, la pret de "kilipir"
cu "150. 000km reali BOSS" face cateva mii de km si apar problemele, pica una, pica alta... Si uite asa, nenea Gicu ajunge la concluzia ca 150. 000km sunt multi pentru masina aia, iar, dupa ce o vinde, o sa o laude peste tot ca "vai, sa nu-ti iei masina cu km multi, uite eu ce am patit, masina de 150's da mii, da tu ca vrei sa o iei pa aia de 300. 000km, pai te rupe frate la portofel".
In realitate, masina lui nea Gicu fie a avut kilometrajul dat inapoi, fie la capitolul lucrari de intretinere, a ramas de mult in urma, iar nenea Gicu a fost "norocosul" care scoate bani din buzunar.
Dar lasand povestile si explicand putintel mai logic.
Multi zic ca daca au multi km nu e buna...
Dar situatia e alta.
Majoritatea pieselor cedeaza dupa un numar de kilometrii.
Asta difera de la model la model, si desigur, dupa modul de utilizare a masinii.
Intrebarea e, cel ce a avut masina inaintea ta, a schimbat piesele respective sau nu, a intretinut masina corespunzator sau nu?
Daca le-a schimbat el, s-ar putea ca tu sa fii norocos, si sa folosesti masina inca 100. 000km fara investitii majore.
In schimb, daca nu le-a schimbat, si nici nu a intretinut masina corespunzator, poti sa fii ghinionist si sa ajungi sa le schimbi tu in scurt timp.
De asta poti sa iei masina cu 200. 000km, si din primii kilometrii sa fii nevoit sa faci investitii majore, sau, la fel de bine, poti sa-ti iei o masina cu 300. 000km, care a avut schimbate mai toate piesele care erau normal sa pice, si in felul acesta, tu nu o sa mai ai nimic costisitor de schimbat in viitorul apropiat.
De exemplu, cam din ce am intalnit eu la grupul VAG, undeva intre 200. 000km si 300.000 se intampla sa pice unele din urmatoarele piese EGR, Turbina, DPF, Injectoare. Tind sa cred ca atat au fost gandite ele sa duca. Cu toate acestea exista si cazuri in care duc mai multi kilometrii fara probleme.
Bine, exista si piese care pot cadea mult mai devreme, de exemplu kit-ul de ambreaj, poate sa pice si la 60. 000km.
Concluzia, dupa cum am zis si la inceput, cand vine vorba de cumparat masini, este un joc de noroc.
Acum desigur, daca ai unele cunostinte, poti sa-ti faci o impresie daca masina este ok, sau daca urmeaza sa pice unele piese in viitorul apropiat, desigur, nu e garantat, dar macar iti poti face o idee, sa nu zici ca ai surprize neplacute.
Eu zic sa nu te iei dupa kilometraj, ia-te dupa modul in care merge, si in care arata masina, si desigur dupa istoric.
Pana la urma, daca o masina are 800. 000km, nu este obligatoriu ca toti km sa fie facuti cu acelasi motor Si motorul e o piesa de schimb.
Este exact la ca o femeie
Daca ea face sex cu multi nu o sa mai aiba chef, o sa o doara salele si probabil se imbolnaveste mai repede decat una ce nu a avut deloc sau foarte putini parteneri
O masina ce are multi km o sa ajunga sa faca o segmentare ( la benzina neaparat ) elemente vor imbatrani si afecta de la mers indelungat ( brate, un amortizor ), daca este pe diesel ai grija la filtrul de particule si la noi in tara ee obicei pe langa ce zice ca are mai adaugi inca 100 000 just in case ( ai rar si vertical totusi )
E la mintea gainii, nici macar a cocosului.
Piesele unei masini au o anumita durabilitate de folosinta. Daca se uzeaz, trebuie sa le schimbi. Dupa un anumit numar de km., cand piesele incep sa se uzeze si trebuiesc schimbate, te costa repararea masinii mult, incat dai aproape cat pe una noua.
Nu toti, doar prostanacii.
Eu am luat o Octavia la 260. 000km si am vandut-o dupa 4 ani la 460.000.
La motor inca nu s-a umblat.Doar consumabile.
Am pierdut 2000E la vanzare, adica m-a costat 500E la 50.000 km.
Intreaba si un destept simpatic cat il costa sa aiba masina noua la 50.000 km