| RobertOM a întrebat:

Salut! De ceva timp am observat că mașina scoate putin fum albastru, nu mereu, de obicei cand stau pe loc la semafor sau in accelerări bruște. De ceva timp mașina își face regenerări non-stop. Pe tester am măsurat Oil Ash Level la dpf undeva la 249 mL, știu că este foarte mult. Mașina in cauză Passat Cc 2.0 TDI, cu EGR off atât fizic cât și din soft și urmează sa fac si DPF Off. E posibil să scoată acel fum albastrui din cauza regenerării continue? Cum am mai spus, nu scoate mereu. Las mai jos si valorile injectoarelor dacă ajută cu ceva:
1. 0.42 mg/str
2. 0.12 mg/str
3. -0.61 mg/str
4. 0.02 mg/str
Mașina merge perfect, trage foarte bine, nu întrerupe, n are nicio problemă, consum normal, nu e crescut. Va mulțumesc pentru ajutor!

Răspuns Câştigător
| Wolf1988 a răspuns:

N-are legatura cu injectoarele.
Daca are 1000rpm cand scoate fum albastru este in regenerare, consuma mai mult, iti contamineaza uleiul cu motorina o sa creasca nivelul.
DPF-ul este obosit punct.

| RobertOM explică (pentru Wolf1988):

Mulțumesc de răspuns. Ai idee dacă injectoarele au valori bune sau măcar a cceptabile? Masina are aproape 270k km

| Wolf1988 a răspuns (pentru RobertOM):

Foarte bune.

| Wolf1988 a răspuns (pentru Wolf1988):

Iarta-l pe turbina.
Pana acum cativa ani avea la poza de profil o Dacia 1300.atat a putut.
Si zicea ca mai da cu chit in spatele blocului la cate o ruginitura a unui prieten.
a si era sa uit.
A luat teapa odata cu un Vw din 92 cu 1.000.000 de km reali dar in bord cu 160.000.
De atunci are boala pe vw.

4 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Inteligentul care ti-a anulat EGR-ul desi masina ta are DPF activ, merita un rand de aplauze si un post la asezat borduri printr-o comuna ceva. Mecanic nu poate fi, nu-l tine hardware-ul.
Te sfatuiesc sa speli DPF-ul si sa mergi naibii la un softist decent, cu un EGR nou, sa-ti readuci masina in parametri. Daca mai mergi mult in regenerare continua, motorul va ramane fara cuzineti, turbina, catalizator si DPF.
Daca ai vedea ce legislatie urmeaza sa se implementeze in Romania in materie de emisii, probabil ai si vinde mocanita aia.
In prezent la Euro 4 si 5 avem limita de 1, 50 opacitate, in timp ce norma europeana este 0, 50 la euro 4 si parca 0, 05 la euro 5. Legea romaneasca este provizorie, de aia se trece de RAR cu DPF off si chiar CAT off. Cand vom fi la nivel cu UE-ul, un sfert din parcul auto romanesc va ramane fara certificat de inmatriculare. Iar asta se va intampla foarte repede, ca la restrictii suntem foarte ascultatori. Anul asta este electoral, nu se va implementa, dar in 2025 probabil se va adeveri ce scriu acum.