Poti face multe artificii, cauza generala este insa una simpla. Radiatorul de incalzire este in exteriorul habitaclului si etansat catre caroserie cu un mastic. Care mastic in cateva luni se usca si nu mai etanseaza bine, astfel ca aerul rece nu mai trece printre lamelele radiatorului, ci intra pe langa acesta, ramanand neincalzit.
Solutia este simpla si ieftina, presupune un minim de indemanare, datorita accesului nu foarte facil. Se demonteaza capacul dintre capota si parbriz, sub care se afla radiatorul minune. Se scoate radiatorul, se curata urmerele de mastic si se lipeste in jurul gaurilor de aerisire o garnitura de burete pentru geamuri. Garnitura va forma un contur in forma de dreptunghi in jurul acestor gauri, dreptunghi mai mic decat "amprenta" radiatorului.
Dupa aceasta se monteaza radiatorul la loc, presat pe aceasta garnitura, care nu va mai permite aerului sa intre decat printre lamelele fierbinti ale radiatorului. Se monteaza grilajul la loc si gata...
PS: cartonul din fata radiatorului functioneaza cand ai probleme cu temostatul. Cat timp termostatul este functional, pana apa ajunge la 80 de grade agentul de racire nu trece prin radiator. Cand agentul ajunge la 80 de grade, deja la interior trebuie sa ai caldura arhisuficienta. Cartonul se punea pe partea dreapta, pentru a proteja in acelasi timp carburatorul de curentii reci.
Solutia standard (strabuna): pune un carton in fata radiatorului, sa se nu raceasca, asfel va fi si caldura in masina
Cartoanele din fata radiatorului nu fac absolut nimic. Eventual te "ajuta" sa fierbi motorul, daca se incalzeste afara, sau tragi de masina. Caldura ajunge la fel de tarziu, cu sau fara el, la temperaturi de -10 grade, sau mai joase.
Vorbesc din experienta.
Nu ascultati absolut nici un sfat de la mosnegii care au condus Daciile din '69 si pana in prezent, aia au scos niste perle de te doare mintea. Am acasa si mosneag, si Dacii (1300 si 1310).
Ce tip de aeroterma are? Daca e cea cu 'calorifer' afara, lunguiet, ai ventilator in coltul capotei, aia nu baga caldura decat daca montezi captatoare de aer, si mergi cu macar 60km/h.
Daca e CN3-4, cu aeroterma sub bord, verifica instalatia, incepand cu robinetul cu actionare pe cablu.
Aeriseste instalatia! ridici capota si ai un ventil pe partea dreapta-interior., pe furtunul care "alimenteaza" radiatorul aeroermei. succes!