| Marianus1234 a întrebat:

Salut.
De curând am achiziționat o masina diesel 1.7, 116 CP.
Bun, am mers la service, am pus-o pe tester, a verificat-o : totul perfect, ni s-a spus doar ca turbina este schimbată si asta e un lucru bun.
Seara, cand am ajuns acasă a început să scoată fum.
Ne-am speriat și am mers din nou la același service si ne- a spus că asa isi face masina regenerare din cauza filtrului de particule - am crezut, normal-
Am făcut distribuția.
La câteva zile (2-3 ) mergem prin Bucuresti, masina intra mereu în regenerare. Deja devenea deranjant.
Fumul deja era prezent în fiecare zi.
Fum albastru-gen cu un miros maxim de întepator.
Am verificat uleiul, nivelul ft crescut.
Am mers din nou la service, am schimbat uleiul (la sfatul lor) acum vreo 2 săptămâni.
Acum scoate fum la fel de rau. Nivelul de ulei este iarăși crescut.
Masina scoate fum doar la mers în București ( ma refer la genul de trafic).
Trage foarte bine, nu are nici un martor aprins.
Efectiv nu stim ce are.
Vreun sfat?
Mai ales daca stiti vreun mecanic bun in astfel de cazuri.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Fum albastrui, miros puternic de incins/incendiu si motorina in ulei, e semn clar de regenerare automata DPF.
Daca se intampla des, inseamna ca DPF-ul (filtrul de particule) este infundat/irecuperabil.
Remedierea se poate face in 3 variante:
1. Spalare profesionala (daca e in stare proasta nu se mai poate recupera)
2. Inlocuire DPF cu unul nou sau cu unul din dezmembrari (legal)

5 răspunsuri:
| relian a răspuns:

A crescut nivelul la ulei? Asa si uleiul ala de unde anume provine? Nu are cum,deci mai mult ca sigur intra apa in ulei,sau mootorina,altfel cum sa creasca nivelul,eu nu prea vad.
Referitor la fum,masina nu trebuie sa scoata nimic,nici un fel de ce spui tu sau mecanicu lu peste regenerare laughing e tare de tot chestia asta.
Daca ala e mecanic eu is popa laughing
De unde stiu aia ca e turbina schimbata? Poate se vede ca sa umblat la ea,de schimbat nu au ei de unde sa stie ca a fost schimbata.
Fumul ca fum,dar cum de creste nivelul la ulei? Ulei in motor nu are de unde veni din alta parte,nu are cum,deci mai mult ca sigur intra apa,sau motorina.
Fum scoate probabil de la ulei,care iese pe la turbina si acolo il arde si ar iesi acel fum.
Daca intra apa in motor,sau motorina, uleiul se subtiaza, deci ar putea scapa pe la turbina, mai ales daca aia zic ca sa umblat acolo.

Ca sa vezi daca intra apa, verifica nivelul apei, ala ar trebuie sa scada cumva.De verificat motorina nu pea vad cum poti verifica.
Daca apa este normala si nu scade, atunci ramane o singura explicatie, este motorina care intra pe undeva, dar intrebarea este pe unde anume? Intreb in weekendu asta pe cineva mai priceput si daca nu rezolvi si mai esti pe aici, zic ce aflu.

| Marianus1234 explică (pentru relian):

Salut. Mersi mult de răspuns.
Am tot citit pe net si am fost atent la apa. Nu scade deloc. Deci sigur cu motorina e problema.
Am vb cu multi mecanici si fiecare zice ceva diferit : ba turbina, ba chiuloasa, ba injectoarele.
Confuzie maxima!

| Daniel323 a răspuns:

Ai fost la reprezentanta sau service de cartier?

| Marianus1234 explică (pentru Daniel323):

Am fost la un service autorizat.

| Daniel323 a răspuns (pentru Marianus1234):

Multimarca autorizat de RAR.
Nu este acelasi lucru cu reprezentanta unde mecanicii sunt mai informati.