Cum am spus si la cealalta intrebare, recomand mai bine Focus 1.8 TDDI/TDCI. N-o sa simti diferente de confort intre Mondeo si Focus, ambele sunt 'balene' comode.
Focus 1.8 TDCI a avut un prieten apropiat, si alte cunostinte, sunt foarte ok. Mondeo 2.0 TDCI are o ruda, avea un coleg de servici, si le stia si prietenul cu Focus, ai sanse mari sa te faca sa incaruntesti, fac multe probleme.
Focus 1 e adversarul Golfului 4, la motorizari e mult mai avansat, la confort e cel putin la egalitate cu Passat, la fiabilitate e egal, doar la pretul pieselor e mai scump. Dar tot o sa-ti recomande multa lume Golf 4 'te de i', ca romanii s-au blocat la ele.
Eu iti spun sincer, cate 1.9 TDI am dus in limp-mode, m-am lecuit de 'fiabilitatea' lor. Iar la Golf 4, in spate n-ai loc sa misti picioarele, in Focus sau Astra ai loc sa si f ti.
Daca vrei diesel la bugetul asta, Focus 1.8 e cea mai buna alegere, mai ales daca vrei masina mare.
Grija insa la mecanici, mascaricii cu 9 clase care se dau mecanici, isi prind urechile grav, in motoarele Ford. E nevoie de mecanic cu experienta in Ford, nu te du la service-uri multimarca, ca aia stiu sa repare 3 masini: Logan, Golf si Passat. Tinand cont de faptul ca la Logan se strica doar consumabile, Golful are mecanica primitiva, dupa el e facut Leon, Octavia, iar Passat are tot motorizarile Golfului, isi fac de lucru toata ziua, stiind... Nimic!
Eu sunt tinichigiu, si m-am trezit facand mecanica la VW-uri din obisnuinta, cam toate au aceleasi probleme: pompa de benzina, fisele, clapeta, bobina de inductie, actuatoare, senzor lateral, epuratoare ulei, contact la pedala de frana sau bulbi sparti.
Am ajuns sa rezolv masini purtate prin 'cele mai bune' service-uri din zona, cu ajutorul dispretului pe care il am fata de tot ceea ce inseamna tehnologie VAG.
La Renault sau Ford, unul ca mine, sau unul din ala 'mecanic' cu 9 clase, nu reuseste sa schimbe nici macar un bec, in mai putin de o ora. Dar tot le recomand ca masini, sunt mult peste 'volzvagin' si asociatii sai.