Motor fara acte = furat. bravo boss, tocmai ai sustinut un act care ii lasa pe altii fara agregate. nu ma crezi? du-te la RAR cu el sa vezi ce ti-l blocheaza pe serie de sasiu.
cadru fara acte = furat. actele nu se refac. nu le ai, nu le ai.
Nu boss,nu am lasat pe nimeni fara agregat, doar ca persoana care l.a avut a pierdut actele, el avandu-l din strainatate, eu doar ma intrebam daca se refac, pentru ca el e inscris acolo...
Deci e furat de afara. daca tu chiar esti nascut in 87 si crezi prostiile astea imi pare rau pentru tine. 100% motor fara acte e furat. 100%
Ok JohnnyBi am inteles ideea, asta e, doar ca in ziua de azi in Romania au mai ramas cateva portite sa le inscrii si asa, chiar azi am vb si se poate inscrie, doar ca o sa ma coste ceva.Ce sa zic merci oricum de parere.Cate persoane am intalnit cu agregate fara acte pe la 65-70 de ani si aia le-a furat...
Nu ca le-au furat ei, au fost furate si vandute. in Romania se fura fffff multe scutere ca sunt usor de furat si pana in 2013 le bagai la primarie (RAR blocheaza daca sunt furate, cu inmatricularea la primarie nu faceai RAR). dupa aia, schimband legea, brusc au cam disparut scuterele. ca mosilor le trebuia permis, nu mai mergea asa cu atestat luat la buric. nu ai observat ca din 2013 in 2015 numarul scuterelor a scazut brusc? la fel si furturile. mosii nu mai se duceau sa ia din obor scutere ieftine fara acte, acum trebuie sa faci RAR sa o inmatriculezi. apare furata. nu mai merge smecheria decat la dezmembrari. de aceea, majoritatea dezmembrarilor cer acte la vehiculele care intra in stock (sa zic asa).
la motoare e ceva mai greu cu furatul. se fura multe cross-uri si enduro. la stradale mai putin. una e sa ridici 80 kg de scuter, alta e 200 kg de motor. astea au sisteme de siguranta mai tepene, proprietarii le leaga bine, pun alarme, gps. cu cat mai multe sisteme, cu atatia mai putini potentiali hoti. raman profesionistii care iti fura si chilotii de pe tine, dar aia lucreaza la comanda. daca a pus ochii cineva pe capra ta si stie ca valoreaza riscul inchisorii (vitezane de pista de peste 20000 euro, choppere de colectie care trec de 45000). acolo actioneaza profesionistii. care in 30 secunde ti-o scot din garaj si au disparut, cu lant si toate alarmele. pe astia nu ii vezi vanzand motorul in targ, le vand la aia care au dat comanda. se duc pe pista (nu trebuie inmatriculate) sau in colectia lui X-ulescu, de unde nu mai vede lumina.
da, se pot inmatricula, e multa alergatura, treci pe la RAR sa verifice ce si cum e declarata, daca nu e declarata furata mai alergi si faci acte, corect, dar eu, personal, nu cred ca e ok sa iei ceva fara acte. omul ca sa vanda minte mult si te poti gasi in situatia unui amic. face act de V-C, plateste banul si la RAR il blocheaza ca fiind furat in Italia (desi avea V-C cu italianul, cartea, actul de radiere de acolo, tot, tot, tot ca acte). acum sta de 1 an cu motorul in garaj ca e confiscat de politie cu pastrare bun la domiciliu.
de aceea, mai nou, la actul de V-C e bine sa duci motorul la RAR si pe urma sa dai banii pe el. sa nu ramai cu banii dati si motorul luat.
Am inteles ce zici, ai dreptate, decat ca eu cunosc persoana si stiu despre ce e vorba, si am vorbit acum 2 zile cu un prieten de la circulatie si mi-a spus ca ma ajuta sa al inscriu, i.am dat seria de pe el, doar ca ma costa in jur de 700 lei cu totul.....de aceea intrebam daca mai e vreo varianta mai usoara....nu am avut de-a face cu motoare, scutere etc, oricum merci de raspuns
Nu poti sa-i refaci actele atat timp cat tu nu ai nici un act sau o dovada ca scuterul iti apartine.
Cel mai probabil a fost furat intrucat nu are acte asa ca cel mai bine nici nu te complici, eventual cauta pe internet acte de vanzare pentru modelul tau si aia e, dar avand in vedere ca are motor de 150 el trebuie inmatriculat pentru a fi legal, deci rar, iar daca nu ai actele care sa-i corespunda seriei nu reusesti nimic, poti incerca sa cauti un cadru cu tot cu acte, altfel nu prea ai ce face cu el.
Multumesc de raspuns, ce mai vreau sa te intreb, daca merg pe strazile comunale, s.au pe camp cu el, gen sa ma duc pe la peste, ca al tin la bunici, crezi ca poate sa-mi faca ceva politia? Si cam greu cu gasitul de acte pentru modelul asta.
Daca iesi cu el pe drumurile publice este cam ilegal, daca esti prins poate iesi destul de aiurea, dar daca ai avea cel putin un numar de comuna pe el, si casca, nu ai sari prea tare in evidenta, deci ai putea scapa.
Unu la mana, e 150cc si nu sunt prosti aia de la RAR si suna puternic motorul tau. Veac nu vei lua RAR cu un scuter de 150cc, la 80cc mai merge ca infunzi toba etc. Doi la mana daca nu ai acte poti face false undeva si te lasa la RAR cu declaratie pe propria raspundere ca nu l-ai furat iar daca te prinde faci puscarie. Apropo la RAR se uita la toate placutele si de acolo ei vad in baza de date europeana daca a mai fost inmatriculat undeva sau daca a fost pus ca s-a furat ...nu merita sa risti asa, mai bine aruncal, vinde pe piese
Necunoscutu92 întreabă: