Daca este cum spui doara la pornire, ar putea fi pompa de aer. Unele masini au pompa de aer, sau cum se mai numeste, este pe acolo pe undeva la motor, sus, ori depinde de masina.
Alt ventilator nu are care sa se auda decat ala.Este o pompa care se mai numeste si Secundary air pump, asta in engleza, aia cand pornesti maotoru, ajuta ca benzina, nu stiu daca si alea diesel au sa arda mai complet, acolo 1-2 minute, dar nu cred 2 minute, in sf deci sufla aer la evacuare astfel incat gazele care ies sa fie mai bine arse, adica ard inca putin, datorita oxigenului bagat din aer, asta pana cand catalizatorul se incalzeste.Catalizatorul nu poate cataliza nimic daca este rece, din cauza asta la unele masini s-a pus pompa asta de aer secundara, ori cum ii mai zice.
Acum nu stiu la tine daca e asta, dar se aude din masina cand functioneaza.
Alta ceva nu stiu ce o mai avea masina ta pus acolo.
Pompa de combustibil (in zona banchetei), ori clapetele de dirijare a ventilatiei (in zona bordului).
Se aude fix in zona din dreapta a pasagerului
Si se aude numai dimineata rareori si seara
Poate ca este ventilatoru care baga aer in cabina, ala de la aer conditionat. Pune OFF AC si daca nu se mai aude ala e.
Pun si tot degeaba
Daca este cum spui doara la pornire, ar putea fi pompa de aer. Unele masini au pompa de aer, sau cum se mai numeste, este pe acolo pe undeva la motor, sus, ori depinde de masina.
Alt ventilator nu are care sa se auda decat ala.Este o pompa care se mai numeste si Secundary air pump, asta in engleza, aia cand pornesti maotoru, ajuta ca benzina, nu stiu daca si alea diesel au sa arda mai complet, acolo 1-2 minute, dar nu cred 2 minute, in sf deci sufla aer la evacuare astfel incat gazele care ies sa fie mai bine arse, adica ard inca putin, datorita oxigenului bagat din aer, asta pana cand catalizatorul se incalzeste.Catalizatorul nu poate cataliza nimic daca este rece, din cauza asta la unele masini s-a pus pompa asta de aer secundara, ori cum ii mai zice.
Acum nu stiu la tine daca e asta, dar se aude din masina cand functioneaza.
Alta ceva nu stiu ce o mai avea masina ta pus acolo.
Puteai sa afli si singur ca este de la pompa de aer porneai masina si rapid iesieai afara deschideai capaota si auzeai exact de unde vine acel zgomot.Probabil iti e teapa sa atingi masina la motor, ori lene, tu stii mai bine.
In sf e bun ca nu e nimic naspa, acu stii stai linistit stai linistit o perioada, stai sa vezi cand so strica aia si trebuie sa o inlocuiesti
Daca se aude asa de tare inseamna ca e pe duca.Nu ti-am spus asta,am zis ca poate nu esti interesat.
Sistemu asta are pe traseu si o valva, arata ceva ca aluminiu cum sa zic, pot sati arat poza daca esti curios, dar iti zic cum se numeste si tu cauti pe net si vezi cum arata.
Secundary air valve, asa se numeste, si este conectata la pompa aia de aer care zic.Aerul pompat de afara de pompa trece prin valva asta, care are doara o singura directie, adica doara spre motor.Atunci cand pompa se opreste,ea functioneaza la pornirea motorului aproximativ un minut,apoi se opreste, deci ca aerul sa nu urce spre pompa, aerul de la evacuare, cum am spus pompa baga aer pe un furtun, furtunu legat la valava asta ce zic acum, appo alt furtun pana la evacuare.Deci sunt furtune micute nu te gandii ca e ditai furtunu dar aerul de la evacuare urca prin aceste furtunase sau tevi,depinde de fabricant spre pompa de aer,aia care la tine face zgomot.
Ei de aia au pus aceasta valva sau cum am zis secundary air valve,asta cand pompa se opreste se inchide si ea,e mecanica dar are o membrana care s e deschide doara spre motor,daca aerul vine dinspre motor apasa si sigileaza membrana aia,nu poate urca in sus se opreste la valva asta.
Acum de ce iti zic toate astea? Ca sa ajung la pompa aia care face zgomote si nu stiai tu ce este. Pompa aia in mod normal nu trebuie sa faca asa zgomot, face ea ceva ceva dar nu sa o auzi tu din masina.
Atunci cum de face acum asa zgomot? Are condens, se duce de rapa, a facut condens la motoru cel are, nu mai functioneaza bine, sau stii cum e face condens ajunge la rulmenti sau ce are si incepe sa se auda zgomote mai mari.Intrun final se poate si arde acel motoras.De ce?
Cum am spus Secundary air valve este defecta, aia lasa aerul cald de la evacuare sa urce in sus, trece de aceasta valva si ajunge la pompa in cauza la motoru acestei pompe.Aerul de la evacuare fiind cald,iar sus la pompa e rece,sau mai rece,atun ci apare condensu,care ajunge la rulmenti sau poate si la bobina si o poate arde,condesul este apa normal,apa la rulmenti sau lagare da acel zgomot.
Deci pompa aia a ta asa o sa se auda chiar daca tu schimbi acea valva, asta e, e bun ca macar merge, pana cand o merge, dar o sa se auda acel zgomot, poti sa stai asa cu zgomotu ala ca tine asa putin 1-2 minute,deci nu este tot timpul.
Ca sa stii sigur ca e cum am spus,trebuie sa scoti furtunu,sau teava,ce are acolo,cred ca este furtun din plastic tare,adica e mai rigid, ala care conecteaza pompa de acea valva, scoti afara, se scoate usor, si bagi in valva farful degetului, doara degetu mic cat incape.Deci partea aia intre valva si pompa.
Daca degetu tau se va murdari de ceva negreala, atunci aia e problema, valva e defecta, lasa s-a treaca aer de la evacuare in sus spre pompa.Acolo unde zic eu sa bagi degetu trebuie sa fie curat, absolut nimic murdar, nici o funigine nimic.
Cam asta este despre sistemul asta cu air pomp and secondary air valve.Las ca e bun mai inveti cate ceva.
Daca ai ceva nelamuriri intreaba,daca stiu iti zic.
Nu stiu exact cum arata la tine valva aia sau sa iti zic exact unde se afla acum, pot sa aflu dar mie cam lene cauta tu pe Youtube in engleza si gasesgti video iti arata aia nu trebuie sa stii engleza, vezi, iti arata unde e situata pompa, unde este valva etc.
Sunt sigur ca trebuie sa schimbi valava aia, altfel in timp pompa aia se duce de suflet si sincer aia nu costa 3 bani, costa ceva sa stii.Valva e mult mai ieftina si oricum trebuie sa schimbi indiferent ca pui alta pompa sau nu, daca lasi asa iti va arde de tot pompa.
Bafta
Exista un ventilator pentru racirea motorului care functioneaza intermitent. Stiu de la posesori de Focus ca acelasi ventilator are o legatura cu instalatia de climatizare (merge mult mai mult cu A/C on). Este insa ciudat ca se aude inauntru si nu afara.
Pai mi se aude dimineata cand pornesc cand e motorul rece...deci nu are ce raci
David24876 întreabă: