| alexandrupopescu22 a întrebat:

Salut, deci eu ador Audi TT, imi doresc la 18 ani sa imi cumpar un TT MK1 modelul 1999-2003.
Cu motorul de 1.8T, cat de scumpa e intretinerea?
O comparatie cu un Passat 2.0 TDI.
Sunt costient ca poate mai scumpa decat un Passat, dar cu mult mai scumpa?

7 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Un motor 1.8T din 2000 nu va fi in parametri in 2025, daca nu l-a reconditionat cineva intre timp. Si tind sa cred ca tu vei fi cel care il reconditioneaza, dupa ce il cumperi cu "check-ul aprins", consum de ulei, sondele arse, etc. Dupa o revizie de vreo 2000 de euro nu cred ca vei mai avea probleme deosebite, o tii in revizii doar cu filtre + ulei, ocazional cate un pivot sau set de amortizoare.

La Passat 2.0 TDI poate fi mai costisitoare povestea, mai ales daca iei vreun b6 cu rugina, sau daca e nevoie de intervenit in zona chiulasei (oringuri, injectoare, ax came, tacheti, etc).
2.0 TDI din generatia PD poate fi o pacoste, e un motor complicat, ce se macina pe toate partile, la propriu. Se roade axul pompei de ulei, se rod scaunele din chiulasa, se roade axul cu came, etc.

Daca pui in comparatie o Astra H 1.7 CDTI, la aia nu schimbi decat uleiul. VAG-urile pe care le-ai ales tu nu prea sunt o decizie ok. Poate TT-ul ar fi solid, dar cum spuneam, la cat de veche este, sigur va trebui sa refaci motorul, ca sa te tina pe viitor. In rest este o masina simpla.

| alexandrupopescu22 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Si ce masini din gama VAG imi recomanzi?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru alexandrupopescu22):

Golf 6, Skoda Rapid... Abia de acolo in sus sunt masini decente.
Cele 2004-2010 nu prea le recomand, aveau probleme si cu caroseria, si cu motorizarile.

| Frank51 a răspuns:

Motoarele 1.8T sunt mult mai ieftine la întreținere, dar cele diesel sunt mai fiabile( duc mai mulți km).

1.8T este un motor extraordinar de modificabil, cu un soft și o evacuare ai deja cu ce să te distrezi câțiva ani, ăsta e avantajul. La diesel poți să uiți de sportivitate.

Dezavantajul( pentru care eu am vândut 1.8T) a fost consumul(14% oraș 9% afară), la început am zis că nu-mi pasă ( poate asa zici și tu), dar după 2 ani de 1.8t am zis că mă las, pentru că o parte mare din salariul meu mergea la peco.

| alexandrupopescu22 explică (pentru Frank51):

Ok, sa zicem ca trecem peste partea cu consumul, ca am inteles ca unui prieten ii consuma 12-13 la un Golf 4 care are motor de 1.4 Benzina, deci not a big deal, pot acoperi asta. Dar restul cheltuielilor legate de masina, adica consumabile si eventuale daune sunt mai scumpe decat un diesel 2.0 obisnuit?

| alexandrupopescu22 explică (pentru Frank51):

Rectific, daune nu ma refer la motor, ci la celalalte piese ale masinii.

| Frank51 a răspuns (pentru alexandrupopescu22):

Ca să vorbim de diferențe la consumabilele mașinii, tu compari o compactă cu o limuzină, orice consumabil va fi mai scump la o limuzină.

Dacă te referi strict la TT vs passat, pe TT ai sisteme mai puțin complexe și mai ieftine.

Întrebări similare