| Cristi9811111 a întrebat:

Salut,
Detin un audi a4, 2013, motorizare 2.0 177cp
De ceva timp mi s-a aprins martorul de la ulei cu galben iar sub acesta scrie "sensor". Probleme cu uleiul nu am, sezorul a fost schimbat.
De cand s-a aprins acesta, fie ca merg 300km, fie 1km, de fiecare data dupa ce opresc motorul masinii pornesc ventilatoarele de la radiator merg inca dupa oprirea motorului aprx. 10-15 min.
Ce ar putea fi? V ati mai intalnit cu problema asta? Testerul nu zice nimic.

2 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Sensorul a fost schimbat cu ce? Daca ai pus sensor folosit, aruncal nu este bun, Trebuie sa pui sensor nou.

Daca pornesc ventilatoarele ce spui, ala ar fi semn ca uleiul ala este prea cald, deci e ceva problema la sensorul de temperatura la ulei, nu de sensorul de la nivelul de ulei.

La ulei ai 2 sensori, unu de temperatura, de regula nu ai la bord ceas sa arate, unele masini au, dar nu toate, multe nau, apoi mai e sensorul care indica nivelul.

Tu banui ca ai schinbat sensorul de nivel.Dar masina iti spune sensor, chestia e car fi trebuie sa spuna ceva legat de temperatura.

Daca ventilatoarele alea functioneaza cand opresti, o fac pentru ca computerul masinii, crede pe baza informatiilor de la sensorul de tem ca uleiul este fierbinte si de aia porneste ventilatoarele sa raceasca acel ulei, poate ai ceva radiator acolo in fata, sau motorul fiind racit, ar mai scade tem si la uleiul aflat prin motor.

Cam asta e ce mi-a venit in minte asa pe moment, alte cauze daca testerul nu spune nimic, arata ca uleiul este in parametrii, doar ca cineva da informatii gresite.

Ce ar mai putea sa fie, desi spui ca si dupa 1 km apare problema asta, ma gindeam la sistemul de racire sa nu functioneze corespunzator, desi acolo ai fi avut alte probleme, tem apei ridicata, deci nu e ceva legat de asta.

Cauta si vezi unde se afla sensorul de tem la ulei si masoara, eventual schimba si pe ala, apoi vezi cum sta treaba.
Bafta.

| KovacsB a răspuns:

Cu testerul puteai sa resetezi eroarea dar cel mai probabil se aprinde din nou.Problema poate fi de la senzorul de nivel de ulei care este montat sub baie, poate s-a smuls vreun fir din cele 3, sau a ramas blocat, poate o sa-si dea drumul la urmatoarea groapa. Daca nu la urmatorul schimb de ulei da-l jos si curata-l.Nu este mare lucru. Daca pe joja ai ulei mergi linistit cu masina.