La masina pe benzina ai asa:
-Pompa de benzina -aia din rezervor
-Conducte
-Pompa de presiune
-Rail sau rampa nu stiu in romana cum se numeste
-Regulator de presiune,ce se monteaza la Rail
-Conducte ce merg la injectoare,care pleaca din rail
-Injectoare.
Deci tu trebuie sa verifici astea.
-Pompa de benzina, aia din rezervor, scoti furtunu care aduce benzina la pompa de presiune, pui furtunu ala intr'o sticla si cinvea pune contactu la masina, doara contactu, fara sa poarneasca.Asa tu vezi daca vine benzina,daca pompa baga.
Mai departe daca pompa aduce benzina,trebuie sa verifici injectaorele.
-Scoti pe rand cate un injector,dar il lasi legat la conducta,dar il scoti afara din chiulasa,galelrie,ori unde este el bagat,apoi cineva porneste masina,iar tu ori un meserias tine injectoru in mana si vede cum pulverizeaza, ori daca pulverizeaza.
Un injector trebuie sa pulverizeze benzina f fin, ca o ceata, altfel daca e jet, injectorul respectiv nu este bun.
Asa verifici pe rand toate injectoarele.
-Regulatorul ala de presiune nu ar costa mult, asta in caz sa zici ca schimbi ala.Regulatorul de presiune este de fapt o chestie mica,ca un fel de valva ce se monteaza la Rail,sau rampa de benzina, la care sunt legate conductele care duc la injectoare,el tine o anumita presiune in acest rail,manifold,sau cum ii mai zice in romana rampa,nu stiu exact. Daca sa zic ar fi slab,ar lasa benzina sa se duca la retur,adica nu ar tine o presiune normala si constanta acolo.
-Pompa de presiune aia e scumpa,la orice masina este scumpa,dar nu stiu daca se strica asa de usor.
Pompa de presiune o poti verifica cu un ceas de presiune,este o scula gen un furtun la capat are un ceas de presiune,la alant capat are un conector care se monteaza la pompa asta ce zic de presiune si pornesti masina,citesti pe ceasul ala presiunea bagata de pompa.
Asa stii sigur daca baga sau nu,ori daca baga cat trebuie.
Eu am toate sculele astea,nu-i nimic complicat,nici scumpe nu-s,eu am luat astea asa sa am,nu repar masinile altora,am luat pentru mine.
Nu cred ca este cum spui tu,vapori de benzina trec intr-un filtru si apoi la retur.
Orice masina are injectoarele montate in galeria de admisie sau direct in cilindru,depinde ce fel este facut acel motor.
Daca ai GDI adica direct injection,injectorul este montat direct in cilindru,aproape de bujie,acolo el pulverizeaza benzina,deci nici vorba ca vaporii sa se duca la retur.
Daca este FSI sau stiu si eu ce initiale mai pun unia,atunci injctoarele sunt montate cate unu deasupra valvelor fiecarui cilindru,dar in galeria de admisie,acolo acele injectoare pulverizeaza benzina,si nu vad ce vapori sa se intoarca la retur.
La retur se intoarce banzina ce este lasata de regulatorul de presiune sa treaca.
Rampele alea sau manifoldu,sunt de fapt sau este o teava ceva mai groasa RAIL se numeste in engleza,deci este asa o teava mai groasa in care pompa de presiune baga benzina,acolo se creeaza o anume presiune,fctie de cat de gare este accelerata masina,deci presiunea mai mare sau mai mica.
In situatia asta in acel Rail vei avea presiuni diferite,fctie de acceleratie,de aia s-a bagat acest regulator de presiune, care tine benzina acolo la un nivel constant, dechide doara cand presiunea este prea mare, atunci se intoarce benzina la retur.
Cam asta este in mare principiu, acum ca pe traseu se mai baga un filtru sau mai stiu eu ce fel arata piesele, probabil astea te fac pe tine sa spui ca e ceva ciudat.Nu toate msinile au piesele facute la fel,nu arata la fel,desi fac acelasi lucru.
Deci verifica alea ce am zis eu la inceput,pompa de benzina din rezervor,pompa de presiune,regulatoru si injectoarele.
Nu ai spus de unde stii tu ca pierzi presiune la benzina,cine ti-a spus asta, ori cum ai verificat?
Verifici in ordinea asta-pompa din rezervor-pompa de presiune-injectoare, asta ca este mai usor, poate pana sa ajungi la injectoare gasesti pompepe de vina, pe care nu trebuie sa le scoti sa le poti verifica, se verifica direct acolo pe masina.
Bafta
LSebastian întreabă: