| kieonami0999 a întrebat:

Salut!
Din vară conduc o mașină Ford Fiesta 1.4 TDCi 2004, pe care am luat-o doar pentru navetă și pentru că nu am pretenții deosebite la mașini. Obișnuiam, până în noiembrie, să schimb vitezele atunci când ajungeam la 2000 turații/min, însă unii cunoscuți mi-au spus că ar trebui să schimb vitezele la 2500-3000 tr/min pentru a se autocurăța și pentru a nu avea probleme cu turbina. Am încercat asta în ultima lună și doar așa am circulat cu ea, însă am observat că îmi mănâncă mai mult combustibil decât atunci când nu o turam atât de tare. În cartea tehnică a mașinii îmi spune că indicat este cuplul maxim la 2000 tr/min. Ce sfat îmi dați? Aș încerca totuși să reiau stilul inițial de condus, respectiv cel care este precizat în cartea tehnică, adică cu 2000 tr/min, iar periodic, pe drum liber, să accelereze și să o turez doar pentru a se curăța și pentru a păstra sănătatea motorului. Precizez, din nou, că mașina este DIESEL. Voi ce mi-ați recomanda? Mulțumesc anticipat!

1 răspuns:
| KovacsB a răspuns:

Depinde de la motor la motor nu exita o regula. Chiar daca ai cuplul maxim la 2000 puterea maxima o ai la 4000rpm.
Este ok sa schimbi la 2000-2500 la mers relaxat si 3000-3500 mers sportiv.
Multi au impresia ca daca mergi cu masina sportiv sau turat ca se curata evacuarea motorul etc, este exact opusul, daca ar da jos filtrul de particule ar observa ca la 2000 nu scoate gram de fum dar la 3000-4000 face nor negru in spate, norul ala ramane in filtrul de particule de obicei.