Toate sunt, daca stai sa le studiezi
Lumea pupa in fund motorizarile 1.9 TDI, eu nu sunt de acord. Imi castig existenta reparand 1.9 TDI. Sunt pline de mici probleme constante, cum ar fi uzura sistemului pompe-duse (de la chiulasa pana la axul cu came), EGR-ul care rezista doar cateva luni aftermarket, vacuumurile, in special cel de control al turbinei.
Multe isi uzeaza turbina rapid, din cauza lantului de defectiuni: egr bulit - da ulei pe vacuum - cedeaza blocul de valve - turbina nu mai primeste vacuum - geometria variabila se blocheaza - turbina face suprapresiune - limp mode si uzura accentuata turbo.
Aceasta defectiune apare la 90% din 1.9 TDI-urile cu rulaj mai mare, mai ales daca se face intretinerea aiurea, in fata blocului sau la mecanici care nu fac constatare cu diagnoza, la fiecare revizie.
Din aceasta cauza, eu consider mai ok 2.0 TDI, chiar si cele "cu o axa". Nu am intalnit aceleasi probleme ca la 1.9 TDI, desi motoarele sunt in mare parte identice.
Iar intre 105cp si 140-170cp, eu zic ca a 2-a varianta e mult mai ok, mai ales ca vorbim de aceleasi costuri.
Benzinarele sunt acele TSI-TFSI pe care majoritatea le blameaza, dar eu am vazut si din alea bune.
La TFSI cica iti consuma undeva la 2 litri de ulei in 10. 000km, dar in rest nu prea am vazut probleme. Nici nu-s multe pe strazi, ca lumea se arunca pe 1.9 TDI orbeste.
La modul general un motor nu este problematic daca a fost ingrijit exemplar, cu mentenana 'la zi'
si da, sunt o multime de masini diesel vechi care au motoare bune
dar iarasi o zic clieseul, masinile sh sunt o loterie
masina o poti verifica temeinic inainte de cumparare, cel mai recomandat este sa o verifici cu mecanicii de la service, sau cunoscuti care se pricep foarte bine la masini...
faci tot ce trebuie inspectie mecanica/vizuala, diagnoza, si chiar carvertical