As adauga ca in cazul in care sistemul de prindere difera de ce gasesti in comert, se poate inlocui doar cauciucul care atinge efectiv parbrizul.
Pentru asta nu trebuie decat sa scoti unul din capetele stergatorului si lamela va iesi frumos afara. LA fel faci si la stergatorul nou, dupa care inlocuiesi si pui capacul la loc.
Le iei pe cele vechi si te duci si le arati la magazin. Apoi le iei pe cele noi.Aceleasi cu cele vechi. Logic, nu?
Daca le schimbi cu tot cu brat eu cred ca asa ar fi normal sa te iei dupa modelul masinii dar daca iti iei doar stergatorul pur si simplu poti sa le masori pe cele actuale [in lungime] si cand le cumperi normal iti spune ce lungime are cel din stanga si cel din dreapta [nu sunt egale ca lungime! ] altceva la ce ar trebui sa fii atent este sistemul de prindere ca poate le nimeresti pe unele care nu pot fi prinse si le cumperi de geaba. eventual uita-te daca ar merge mai lungi, daca iti iei mai lungi sa nu treaca de parbriz, eu cand am schimbat stergatoarele am luat putin mai lungi dar nu sa imi treaca de limita.
Dupa lungime si cleme, daca te referi doar la lame. Conteaza sa fie lungimea potrivita, si sa aiba cleme pe masura bratelor. Cel mai simplu iei un stergator si te duci in benzinarie/piese auto si cauti la fel. Pe majoritatea ambalajelor scrie si masinile compatibile.
In general pe cutiile de stergatoare scrie masinile cu care sunt compatibile, deci te duci la un magazin de piese auto (sau pe net) si iti zici ce masina ai si o sa gasesti stergatoare de mai multe tipuri, vezi si tu unele care sa stearga mai bine
Teoretic stergatoarele pot fi folosite pe mai multe modele, nu sunt specifice...cel mai bine e sa le masori.