Nu pot garanta, din moment ce nu cunosc, insa extrem, extrem, extrem, extrem de putine persoane care isi vand masina procedeaza ca el.
De aici si suspiciunile ca ascunde ceva, in legatura cu autenticitatea actelor (sau poate starea masinii).
Vanzare privata, inseamna vanzare privata, la respectivul acasa, si de regula, mergi cu om pe o autostrada, drum european, etc, cu 100 km/h vreme de vreo 30min, pe combustibilul tau, sa vezi cum se comporta masina, daca se incalzeste apa prea mult, etc.
Iar vanzare prin Händler e vanzare prin Händler.
La acestea de obicei sambata nu se pot face teste, doar in timpul saptamanii.
La ei ai si garantie.
Daca locuiesti departe, nu esti obligat sa le trimiti masina, o repari la tine, si le trimiti chitanta.
Sunt obligati prin lege sa te despagubeasca.
Dar la cat castiga dupa toate, nu ies in pierdere daca se strica una la 5-6 luni.
Atentie si la numarul de km, in Romania asta a devenit sport national. Nici samsarilor straini nu le cade mana daca dau km inapoi cateva mii.
Totul se poate verifica la RAR pentru vreo 50-100 euro.
Insa in Germania la ADAC cred ca va fi greu sa verifici, avand in vedere ca masina nu e inmatriculata acolo.
Probabil de aceea a si insistat sa va intalniti acolo.
Fa cum doresti, eu iti spun parerea mea: eu as mai cauta.
E 99,9% țeapă. Deci mai caută, până dai de una pe care poți să pui fizic mâna, nu o „cioară de pe gard".
De curiozitate, caută cu google (căutare imagini) dacă pozele pe care le vezi sunt reale sau luate de pe vreun alt s@it.
Nici nu trebuie sa te obosesti sa cauti poze.
Daca zice ca ti-o aduce acasa, pe banii lui, si eventual ti o lasa cateva zile pentru teste... (dupa ce semnati un precontract)
Daca ceri sa mergi sa o vezi unde e expusa, si sa ii faci o mica proba si incepe sa te abureasca,
Daca are un pret ireal de bun, gen chilipir
Daca proprietarul se da drept o persoana importanta, si ocupata, cu prestanta, si a insarcinat firma respectiva care ti-o transporta acasa sa intocmeasca si actele in numele lui,...
e 100000% teapa.
Ireal de bun nu este pretul, el mi-a spus ca nu vrea depozit ceea ce e un lucru bun. In ce consta teapa? Nu trece masina pe numele tau sau nu iti da vreun act? Mi-a trimis poza cu toate documentele masinii. Inca de la inceput mi-am pus in gand ca as vrea sa o cumpar in Germania. asa daca e venea el cu ea de acolo si ne intelegeam la pret, poate ii plateam eu benzina.
Am uitat sa mentionez. tinand cont ca Germania e o tara mai "civilizata" ar trebui ca procesul de acte sa fie mai sigur, nu?
Cu ce te ajuta tara, ca nu inteleg?
Ai impresia ca faci contractul de vanzare-cumparare la notar?
Am cumparat 2 masini de aici deja, pentru ca aici locuiesc, iar fratele meu 3.
La ultima, am descoperit o metoda necunoscuta de noi pana atunci, dar la o cautare mai atenta pe net, e destul de des folosita, si multi au cazut in plasa.
1. vanzatorul, cel cu care semnezi contractul, nu este proprietarul masinii, ci o firma intermediara, care se ocupa cu asa ceva, si pe care "vanzatorul" i-a insarcinat chipurile sa vanda masina in locul sau.
2. gasesc orice scuza sa nu te intalnesti cu ei, sa ii faci proba, sau sa o duci la un test, insa insista sa ti-o transporte ei acasa, pe cheltuiala lor, si semnati un precontract.
3. Alternativ, iti pot cere sa lasi o garantie de 1000 euro.
4. Vanzatorul e un "medic", sau "avocat", persoana respectabila, de la care nu te-ai astepta la tepe, iti da adresa clinicii/biroului lui, am cautat pe net si chiar pare veridic, ce se muta in alta tara, si nu are timp sa isi vanda masina, asa ca a imputernicit firma intermediara sa faca asta.
5. Masina are un pret nesperat de mic, desi starea ei e foarte buna...
Orice ar fi, o masina nu se cumpara fara un scurt (sau cat mai lung posibil) testdrive, si nu se depun bani inainte, mai ales daca persoana pare dubioasa, sau daca masina e foarte ieftina, desi starea ei e foarte buna.
Cum am realizat ca e teapa, cand mi-am cautat masina acum ~2 ani>>>
Gasisem anuntul, am sunat, nu a raspuns, am inceput sa vorbim prin mesaje.
Acesta e primul semn... (cum aveam sa aflu mai tarziu, era strain, probabil cazac dupa accent).
Imi spune ca e avocat, ce se muta din Germania inapoi in Olanda, si nu isi mai ia masina cu el, asa ca a insarcinat o firma sa o vanda.
Imi da contactul firmei, si imi spune ca daca ii dau OK-ul, mi-o aduc ei acasa, semnez cu ei un contract, si am timp 5-6 zile sa testez masina.
Cand am intrebat ce se intampla daca nu imi place, cine o ia, ce obligatii am, a inceput sa se codeasca si sa se fastaceasca putin...
Am vrut sa il sun, iar a inceput cu povestile, ca nu poate acum, ca e intr-o intalnire...
Apoi dau o cautare pe net, si gasesc o poveste aproape identica, insa acum tipul nu mai era avocat ce se muta, ci medic ce se muta...
Apoi mai caut, inca una...
In decurs de 30 minute am gasit 4 povesti trase la indigo.
Mai exista si teapa cu doamna divortata care isi vinde masina, la fel, iti cere sa ii pui o garantie pe un cont...
"Țepe online
În ultimul timp, au apărut foarte multe țepe în mediul online, în care se cer avansuri prin Western Union sau MoneyGram pentru mașini. Este un scenariu clasic cu o doamnă plecată din România și stabilită printr-un sat în Ungaria sau Franța, în munți, fără semnal la telefon și care comunică cu tine doar prin emailuri. Îți dă detalii foarte specifice despre mașina din anunțul postat de ea pe net, îți descrie performanța motorului etc. Apoi îți zice că e divorțată, dă detalii despre viața ei personală, îți spune că mașina e acasă în România, într-un garaj, foarte bine îngrijită. Apoi îți spune să transferi pe numele tău, dar în orașul ei, niște bani prin Western Union pe care ea nu va putea să îi ia, dar e cumva o garanție că tu vei merge să vezi mașina aceea. Ea zice că se întoarce din Franța în România, ca să vă întâlniți. Cred că o dată la două zile primim email de la cineva care a primit povestea aceasta. Nu ne putem da seama câți își iau țeapă pentru că ne scriu cei care nu și-au luat țeapă."
Sau alta, asemanatoare cu cele enuntate de mine mai sus:
aici se motiveaza vanzarea cu un deces in familie, si se ofera sa ti-o transporte acasa si sa ti-o lase cateva zile la test, daca ii pui o suma modica in(tr-un) cont.
Masina n-o s-o vezi niciodata.
"Transportkosten
Ein Auto mit deutscher Zulassung unde Standort Ausland wird günstig im Internet angeboten. Der Anbieter erklärt die deutsche Zulassung mit z.B. einem Todesfall in der Familie. Er bietet dem potentiellen Käufer per Mail an, das Auto vor einer endgültigen Kaufentscheidung mehrere Tage zu testen. Dafür sollen die Transportkosten unde ein Teil des Kaufpreises als Sicherheit an ein Verschiffungsunternehmen überweisen werden. Der Interessent zahlt, ein Auto wird aber nie geliefert"
De aceea zic, atentie mare la detalii, metode de tepe exista nenumarate, la unele nici macar nu ne putem gandi.
Masina trebuie verificata inainte de cumparare, iar istoricul ei de asemenea.
Posesorul trebuie sa fie de regula si vanzatorul, altfel deja e 80% teapa.
Am verificat in acte si el este posesorul masinii. Inca nu stiu ce sa fac, omul chiar a insistat sa vin sa vad masina. nu vrea niciun euro in avans. Un lucru pe care l-ai spus tu, eu l-am incercat inainte. La sfarsitul anuntului scrie "The transportation is possible in a case of purchase.". Cand i-am spus tara mi-a zis ca nu se poate pana aici, el are ruta doar Germania/Danemarca si ca mai intai sa vin sa vad masina si ca e si mai ok pentru el in tarile respective. Ma gandeam ca daca era tepar zicea din prima ca e ok. Urmeaza sa ma documentez bine si sa iau o decizie.
Mersi de ajutor. omul pare putin suspect pentru ca a sters cateva mesaje din urma. Cand zici ca ai cumparat 2 masini de aici, te referi din Lituania?
Nu pot garanta, din moment ce nu cunosc, insa extrem, extrem, extrem, extrem de putine persoane care isi vand masina procedeaza ca el.
De aici si suspiciunile ca ascunde ceva, in legatura cu autenticitatea actelor (sau poate starea masinii).
Vanzare privata, inseamna vanzare privata, la respectivul acasa, si de regula, mergi cu om pe o autostrada, drum european, etc, cu 100 km/h vreme de vreo 30min, pe combustibilul tau, sa vezi cum se comporta masina, daca se incalzeste apa prea mult, etc.
Iar vanzare prin Händler e vanzare prin Händler.
La acestea de obicei sambata nu se pot face teste, doar in timpul saptamanii.
La ei ai si garantie.
Daca locuiesti departe, nu esti obligat sa le trimiti masina, o repari la tine, si le trimiti chitanta.
Sunt obligati prin lege sa te despagubeasca.
Dar la cat castiga dupa toate, nu ies in pierdere daca se strica una la 5-6 luni.
Atentie si la numarul de km, in Romania asta a devenit sport national. Nici samsarilor straini nu le cade mana daca dau km inapoi cateva mii.
Totul se poate verifica la RAR pentru vreo 50-100 euro.
Insa in Germania la ADAC cred ca va fi greu sa verifici, avand in vedere ca masina nu e inmatriculata acolo.
Probabil de aceea a si insistat sa va intalniti acolo.
Fa cum doresti, eu iti spun parerea mea: eu as mai cauta.