| yoda1verde a întrebat:

Dupa oprirea motorului se aude un ventilator de sub capota. Imi poate spune cineva de ce se aude? Si ce este? Am inteles ca este intercooler-ul care raceste motorul. Imi explica cineva?

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Salut! Intercooler-ul e un radiator care are rolul de a raci uleiul,care in circuitul sau include și turbina,uleiul având rolul de a unge componentele interne ale motorului(segmentul,pistoane,cămeșile pistoalelor,etc). In concluzie intercooleru-ul este un radiator,nu un ventilator. Ce auzi tu in momentul in care opresti motorul, e ventilatorul de răcire principal, adică cel care ajuta la răcirea apei din radiatorul principal, cel care răcește apa din circuitul motorului. Intr-un fel e normal ca ventilatorul sa se învârtă un anumit timp, între 1 și 10 minute după ce opresti motorul, pentru ca temperatura apei sa revină la normal, normalitatea fiind indicată de către termometrul intern. Nu îți face probleme, decât dacă se învârte mai mult de 10 minute ventilatorul. Eventual revino cu detalii

11 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Nu e intercoolerul, e ventilatorul

| xerxes1 a răspuns:

Intercoolerul este un radiator care raceste aerul dupa ce iese din turbina la motoarele turbo.
Cand opresti motorul se aude ventilatorul care raceste toate radiatorele din fata masinii.
Cand opresti motorul se opreste si pompa de apa, si asta face ca temperatura apei din motor sa creasca putin.De aceea se declanseaza termostatul care comanda ventilatorul.Depinde unde este montat.

| anonim_4396 a răspuns (pentru xerxes1):

Demontează intercooler-ul și vezi ce curge din el, aer sau apă. Apoi postează aici rezultatul. O zi frumoasa, Mr. Mechanic!

| xerxes1 a răspuns (pentru anonim_4396):

Curge ulei daca pierde turbina.
Aer nu curge intr-adevar.
rolling on the floor

| anonim_4396 a răspuns (pentru xerxes1):

M-ai convins. Și aia din Africa pricep mai mult decât tine. Ești bun, cel mai bun, slava tie, SPAIMA MOTOARELOR ești!

| xerxes1 a răspuns (pentru anonim_4396):

Stii sa citesti?
Dupa ce ca esti prost mai si claxonezi.

http://www.robnec.ro/despre-turbosuflante/ce-este-un-intercooler/

| relian a răspuns (pentru anonim_4396):

Intercooleru n-are a face cu ulei, cred ca spui basme.Ala raceste absolut numai aerul de la turbo atat si nimic mai mult. Zgomotul ala se aude de la ventilatorul electric, care mai functioneaza o vreme dupa oprirea motorului pentru a raci apa, deci doara pentru aia functioneaza acel vnetilator numai pentru a ravci apa din motor, nimic mai mult, nu arul de la turbo nu aerul conditionat.Nu te mai fa de ras, invata daca ceara vrei sa retii ceva bun.Intercooleru este radiatorul care raceste aerul ce este pompat, compresat sau zii cum vrei de turbina de la turbo sau mai exact sups de compresor. Turbina are de fapt 2 turbine, una se numeste compresor aia ce ia aerul de afara prin filtru sil impinge apoi spre galeria de adminsie si o alta turbina care aia se numeste turbina care este rotita de gazele arse ce iese din evacuare.Deci gazele de la evacuare roteste turbina, care se afla pusa pe acelasi ax cu compresoru, adica tot cu o turbina ce ia aer de afara sil impinge puternic spre galeria de admisie.Pt ca aerul este impns cu putere se incalzeste, de aia este nevoie pentru al raci, asa ajunge in acest intercooler in limba engleza, unde este racit si de acolo ajunge in galeria de admisie, apoi in cilindri.Asta e tot. Daca tu ai in intercooler ulei turbo ala este dus, i s-a dus semeringu de la turbina, adica de la compresor, semeringul de la turbina care baga aer s-a dus si asa uleiul care unge acel ax pe care se afla ambele tubine scapa ulei.Lucru asta trebuie remediat. Daca vrei sa retii ceva bun atunci asculta ce zic altii, sau eventual cere explicatii, de ce, cum etc.Cel mai bun lucru cand nu stii ceva sau vrei sa afli ceva este sa cauti pe yoube in limba engleza si gaseste de la animatii la video si ce mai vrei tu.Americanii posteaza orice pe youtub si nu doara oamenii obisnuit ci si firme mari, ori institutii serioase.Ok deci cam asta face intercooleru ala.Deci daca demontezi un intercooler nu ar trebuie sa curga absolut nimic din el decat aer atat. Daca cumva curge ceva lichide turbo este defect, ca urmare daca tu ai vazut un turbo defect asta nu inseamna ca asa trebuie sa fie, ca asa este normal, sau ca aia ar face intercooleru ar pompa ulei sau apa, nici pe departe asa ceva.

| anonim_4396 a răspuns (pentru relian):

Nu pot sa concep ca o persoana care nu cunoaște gramatica limbii romane poate avea cunoștințe de mecanica auto. Oricum, cunoștințele de mecanica de care spui tu sunt egale cu procedeul de tuns oile, fix la fel. Când se vor inventa 2 turbine care sa facă ce spui tu și cum spui tu, vei fi sigur premiat cu 1 kg de cașcaval. Un motor BI-TURBO conține 2 turbine, una care pleacă de la o turație mică și merge pana la o turatie de 2.500, de exemplu, iar cea de a doua merge de la 2.500 rot/min. Asta înseamnă 2 turbine. Oricum, ai șanse mari sa te califici ca "baci", ținând cont de gramatica și cunoștințele tale despre mecanica! Sa-ti trăiască oacheșa!

| relian a răspuns (pentru anonim_4396):

Ba omule tu esti sanatos la cap? Eu ti-am explicat cum este construit un turbo, nu am spus de biturbo de alte desene animate.Pe de alta parte aici nu suntem la gramatica limbii romane sau mai stiu eu ce alta limba,deci cred ca ai cam gresit categoria.Ce eu ti-am explicat am spus ca poate imi multumesti ca stii si tu cei ala turbo,dar vad ca esti roman din ala batut cu parul in cap.Tu crezi ca ce am spus eu in mesajul anterior era de la mine,ca am inventat eu ceva cumva? Ba omule iti arat animatie, iti arat video, iti arat cum este construit un turbo pe net, nu la unu altul ci la fabricant daca esti curios.Ce eu am scris am luat de la fabricantu de turbine nu-i de la mine din stomac.Tu in loc sa apreciezi ca cineva incearca sa iti arate ce este corect tu o tii pea ta, adica numai balarii scoti.Tu nu vezi ca toti iti zic cum e, numai tu o dai de gard aiurea? Biturbo contine 2 turbine, ma lasi.Nu mai tunde tu ouale ca te faci de ras pe aici, toti iti zic cum sta treaba numa tu bati campiile tarii aiurea, fara nici un rost. Daca toti iti zic ca intercooleru baga doara aer tu nimic tot o tii lant, faci lumea proasta, ca ai vazut tu ca ala pompeaza ulei.Nu mai spune la altii ca te faci dracu de tot rahatu.Nu pot eu sa concep un individ asa de batut cu parul in cap, nu-i de mirare ca oamenii stia aleg pe aia care conduc romania.Eu ti-am explicat frumos despre un turbo normal clasic si am spus ca orice turbo are de fapt 2 turbine in acelasi corp, una care este rotita de gazele arse ce ies de la evacuare, aceasta turbina este pusa pe un ax si are un semering.Corpul asta al turbinei are 2 camere si un singur ax, Deci intr-o camera sta o turbina aia care este rotita de gazele care ies, si o alta sta in cealalta camera fiind rotita de prima turbina, ambele fiind prinse pe acelasi ax si ambele au cate un semering sau cate or avea.Axul pe care stau ambele turbine este uns, lubricat zii cum doresti de ulei sub presiune, de aia turbinele au semeringuri. Daca cumva un semering se rupe sau este ciupit atunci scapa ulei, de aia ai vazut tu ulei in intercooler sau pe conducetele de la intercooler.Ai priceput mai ciobanule? Daca nici asa nu pricepi zii si te ajut cu o animatie, un video care iti arata exact cum fctioneaza o turbina si cum este construita.Cauta pe Youtube dar in limba engleza banui ca stii si engleza si acolo o sa gasesti filmulete cate vrei, animatii etc cum este construita si cum fctioneaza o turbina.Am mai spus ca una din turbine se numeste de fapt compresor, asa o numesc ei compresor si anume aia care baga aer de afara spre cilindrii, turbina aia compreseaza aerul de aia se mai numeste si compresor. Daca ai vazut la mercedes ca scrie compresor, ei asa scriu aia de la mercedes, ei nu scriu turbo scriu compresor.Cunostinte de mecanica am, dara se pare ca tu nu vrei deloc sa fii ajutata sau sa retii ce este bun, retii numai prostii, numai timpenii ca asa crezi tu cai bine.Te inseli rau de tot.Vad ca uinia tiau dat si lincuri dara tu tot capos esti dar din ala batut cu parul, era sa zic altceva dar ma abtin.Normal ca un motor poate avea una sau 2 turbine aia e alta poveste, eu vorbeam de cum este construita o turbina si cum functioneaza. Daca tot ai adus in disctie Africa ar fi bine sa mergi la aia ca acolo sigur esti profesor laughing

| relian a răspuns (pentru anonim_4396):

Https://www.youtube.com/watch?v=vGhlgphrBxA

asta poate te lamureste mai bine.Da am vazut ca am scris cam naspa, dar este pentru ca am calc setat pentru engleza, asta asa ca idee si nu ma uitam cand scriam, deci tastaura mea este US pentru ca locuiesc altundeva decat in RO, asa asa ca pentru tine.Si nu locuiesc in Africa acolo poate locuiesti tu si nu ar fi rau sa te muti pe acolo poate te mai invata aia cate ceva cine stie.Bafta oricum la pompat ulei si apa cu turbinele de la masini :))

| relian a răspuns (pentru anonim_4396):

Daca ar fi motoarele pe mana ta cu siguranta nu ar mai exista masini deloc, am umbkla ca aia din Africa vorba ta laughing deci tu ceara ca esti spaima motoarelor, du-te frate si te mai racoreste nitel ca esti paralel cu mecanica esti paralel cum e drumul cu gardu laughing