Puterea este relativa.
Ai nevoie de o putere adaptata greutatii si formei. Am avut Focus de 90cp care 'zbura' mai ceva decat actuala masina, un break de 150cp.
Iar cand vorbim de motoare aspirate, puterea maxima este la modul "Fata Morgana", pentru ca o vei atinge doar la turatii foarte mari, unde nici un sofer normal nu ajunge prea des. Alege motoare turbo, ca sa ai puterea maxima intr-o zona de turatie normala, sub 4000rpm. Tu acum ai 155 de cai la vale, si mergi cu vreo 100 de fapt. Te bate un TDI de 130 cp
La fel cum motoarele 1.4 si 1.6 din 2000 aveau 100-105cp in acte, dar nu puteau depasi un turbodiesel de 80-90cp. Aspiratul are cuplul maxim pe la 4400-5000rpm, turbodieselul pe la 2500-3000rpm. Trage tu concluziile.
Ca sa raspund la intrebare: vreo 120cp sunt suficienti in oras, chiar si pe o benzinara aspirata, dar sa fie cuplul jos, nu in limitare. Am avut o perioada Astra G 1.6 8v, 84cp cu cuplul maxim sub 3000rpm, parca; se comporta impecabil in oras, cutia era etajata perfect, se misca foarte bine. La fel este si Logan 2 1.2 16V, are cutia etajata foarte bine pentru viteze sub 100km/h, pleaca bine de tot, trage in rampa incarcata, fara probleme.
In afara localitatii, o cifra decenta ar fi 200cp, daca vrei sa depasesti usor pe drumurile noastre inguste. Dar un motor de 200cp nu are cea mai usoara intretinere, din pacate.
O Masina ar trebui sa aiba CP atitia cit este facuta ea de fabricant, nu tine de drumuri, fabricantu nu fabrica masini fctie de ce drumuri sunt in nu stiu ce tara
Orice masina fabricata, este buna pentru RO si pentru orice alta tara.Restu cit de puternica sa fie, asta tien de citi bani ai si cum vrei tu sa fie, cum vrei tu sa conduci acea masina.
Deci nu tine de drumuri, tine de sofer, de ce prefera omu care cumpara acea masina.
Nu doar puterea conferă "agilitate" unei mașini. Contează mult, e corect, dar mai sunt și alții factori.