E mai greu fără servo direcție. Este exact ca la daciile vechi. Problema intervine în viraje.
Eu unul, nu prea observ servodirectia.
La Logan oricum merge cam greu directia, dar 'suportabil'.
Servodirectia e esentiala la parcari, altfel te chinui, cand virezi in loc.
In schimb, in mers, cum zice inteligentul asta, "in viraje", nu-ti dai seama daca o masina are servodirectie sau nu. Iar la masinile fara servodirectie, ai avantajul ca simti aderenta, volanul fiind legat "direct" la roti. Cu servo, nu-ti dai seama cand pierzi aderenta, realizezi prea tarziu. Deci, ca siguranta, servodirectia nu e buna, taie legatura dintre sofer si asfalt.
Depinde mult si de masina, eu de exemplu la Dacia 1300 am directie mai usoara decat la Logan cu servo, desi 1300 n-are asa ceva. La un Opel sau Fiat, servodirectia iti da senzatia ca rotile sunt in aer, atat de usor de invarte volanul, pe cand la un VW, servodirectia e la fel de greoaie ca la Logan.
In mers nu se simte asa tare lipsa servo, cand intorci pe loc volanul e problema