Teoretic iarna consumul este mereu mai mare fata de vara si exista mai multi factori care infuenteaza consumul, aia principali sunt:
- incalzirea motorului mai grea (Cand motorul este rece consuma ceva mai mult fata de cum consuma cand isi atinge temperatura optima)
- Ac cald pornit ( este un alt factor care influneteaza consumul de carburant si totodata scade si temperatura motorului, dar nu avem incotro pe timp de iarna)
- Drumuri parcurse cu viteza mai redusa (fiind iarna si drumurile sunt acoperite de zapada etc nu mai poti merge cu aceeasi viteza ca pe timp de vara)
- Cauciucuri de iarna (Depinde mult si dimensiunea cauciucurilor si profilul lor, dar in general cauciucurile de iarna consuma ceva combustibil in plus fata de cele de iarna)
Nu sunt expert in asa ceva dar pentru mine astia sunt factorii principali al cresterii combustibilului pe timp de iarna, sigur exista si multe alte motive dar asta depinde si de cum condice fiecare pe timp de iarna.
Da, este normal, pentru ca iarna scade viteza de deplasare, creste timpul de incalzire iar amestecul aer/combustibil este mult mai bogat (in combustibil).
Daca incalzesti si iluminezi interiorul masinii, asta costa energie (combustibil).
Numa ingineri pe aici propune-i pentru userul anului. Auzi si tu dai drumu la AC sa afci caldura si masina consuma mai mult.
Tu balarie mai mare ca asta ai auzit vreodata? Banui ca tu esti mai slab ca el, asta pentru ca i-ai dat raspunsul ca si castigator.
Deci raspunsul lui este zero barat, tot cea spus este gresit.Toate raspunsurile date is pe linga.
De ce nu explica ei mai in amanunt cum ce zic,ar consuma mai mult.
Este si dl turbina,omu asta din zi in zi da raspunsuri care mai de care cataclismice Auzi la el iarna motoru e mai rece serios? Motorul,iarana vara, are exact aceiasi temperatura, asa sa-i spui, asa sa retii si tu.De aia ai apa,de aia ai pompa, de aia ai termostat, astea mentine motorul tot timpul la o temp constanta, indiferent cate grade sunt afara cas minus 40 sau plus 50, motorul sta la aceiasi temperatura.
Alta grenada amestecul este mai bogat in benzina,de unde? Pai ce masina ta e din aia clalsica,nu are computer? Are eu asa stiam ca Loganu nu e masina ce are carburator masinile care au computer,injectoare,sensori etc astea mentine tot timpul un amestec consntant,ca e iarna ca e vara,nu are a face ok?
De aia daca ai auzit sensori de oxigen si alti sensori,toti aia contribuie sa faca amestecu ala cum trebuie, nu mai bogat in benzina nu mai fara oxigen.
Daca mai dai ceva funde la inginerii astia,sigur o sa ajungi doctor in mecanica si tu ,stai pe linga ei,astia is profesionisti.
Cauciucurile nu afecteaza,diferenta de profil este nesemnificativa,cat si gradu de duritate, nici nu ai sesiza la consum ceva din cauza la cauciucuri.
Deci masina ta consuma mai mult pentru ca atat consuma, cat consuma acum la fel o sa consume si la vara.Pe pariu.Ai curaj sa pui pariu?
E logan,ce te astepti ca e racheta, sau mercedes? La cati bani face atat ai.
Ar putea conditiile de clima sa afecteze chiar daca ai computer si ala functioneaza ca si un carburator, mai stii vorba aia doara e Logan nu-i OZN
Salut, am dat funda celui care s-a străduit cel mai mult în formularea unui răspuns, fie el așa cum spui tu că e greșit. Mașina consuma foarte bine acum, 7, 7-8% in oraș. Doar 2 plinuri din perioada când am postat întrebarea erau de 9%. Daca te simți neîndreptățit sau ceva îți pot da și ție funda, fi pe faza la următoarele întrebări pe care le postez căci îți dau o funda la orice răspuns ai da, am notat relian. ) Voie buna!
Nu trebuie sa dai nimic, nu raspund cuiva sa dea ceva.Multe din raspuns is gresite, dar e bun si asa rau, vorba ta omu sa straduit, macar a incercat Numa bine
Da, in special la masinile pe benzina dar si la diesel. Aerul are alta densitate, durata pana la care motorul si senzorii ajung la temperatura de lucru creste.
Injectoarele pulverizeaza diferit, chiar si benzina se comporta diferit chiar daca are punctul de inghetare foarte scazut.
In anotimpul de iarna motorul ajunge mai greu la temperatura optima de functionare, ceea ce face ca amestecul benzina-aer sa fie unul mult mai bogat. De asemenea, cauciucurile de iarna pot creste consumul de carburant deoarece au un profil mai agresiv pentru a ajuta in indepartarea zapezii de pe carosabil (Este ca diferenta dintre o bicicleta de munte si o cursiera). Am mai citit ca in anumite tari se creste concentratia de etanol din benzina in anotimpul rece pentru a facilita pornirea autoturismelor, insa nu sunt sigur daca si in Romania se aplica acest lucru.
Ionut3399 întreabă: