| Rob3rt34 a întrebat:

Salut, este normal ca la pornirea motorului la rece turometrul mașinii să crească la 1100 de ture iar după 2 minute să își revină la turațiile normale de la relanti? Mașina este un polo 1.2 benzină 44kw

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Este ceva normal ce ai observat, masina respectiva are pompa de aer, un fel de turbina sa-i zic asa laughing nu e turbina, este doar pompa de aer.

De ce s-a pus asa ceva la masina? Motorul cand este rece, catalizatorul si senzorul de oxigen nu functioneaza la parametrii normali daca nu ating o anumita temperatura.

Asa ca pompa asta de aer, baga aer de afara direct in spate la supapele de evacuare, aducind acolo aer proaspat, oxigenul din el, mai arde ce a ramas nears, din acea benzina.
Toata chestia asta dureaza undeva pana in max 90 secunde, dupa care pompa este scoasa din functiune, odata ce sensorul de oxigen si catalizatorul sau incalzit.
Au bagat pompa asta de aer, sa nu lase eventuale hidrocarburi nearse, sa iasa in atmosfera, pentru ca atunci cand catalizatorul este rece, el nu catalizeaza eficient, nu isi face treaba cum trebuie, si nici senzorul de oxigen nu functioneaza corect.
Asa ca pana cand catalizatorul si senzorul de oxigen se incalzesc, o parte din noxe is eliminate in felul asta, cu acest sistem numit si Secundary Air Pump.

In afara de pompa ai acolo si o valva, care nu lasa sa treaca gazele arse de la evacuare spre pompa aia de aer cand ea nu mai functioneaza.
Se cauta sa se bage tot felul de chestii pentru a polua cit mai putin.Dar chestia asta poate sa iti dea probleme, adica daca se defecteaza pompa, sau valva se aprinde lumina aia Engine laughing trebuie sa repari, sa schimbi, ce este defect.

Se poate defecta mai intii valva, se infunda cu calamina, ceea ce face ca ea sa nu mai inchida etans, caz in care gazele arse de la evacuare, ajung prin ea la pompa asta de aer.

Gazele arse fiind fierbinti, pompa fiind mai rece, in ea se face condens, fiind o pompa electrica, se poate defecta.

Cum se verifica valva? Scoti furtunu de la valva aia, cel care vine de la pompa de aer si bagi un deget inauntru in valva, vezi daca are calamina pe ea, in ea, o sa te murdaresti pe deget.

Daca degetu este curat, asta arata ca valva este buna. Daca scoti degetu murdar, inseamna ca valva aia e cam pe duca, e mai bine sa schimbi valva decat pompa, aia este scumpa rau.

Acele turatii marite de acolo sunt, de la o ardere mai intensa in cilindrii.

3 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Da. Este absolut normal.

Răspuns utilizator avertizat
| Zedge a răspuns:

Da, e normal, la fel face și la mine, Opel Corsa, când intră in ralanti înseamnă că motorul a atins temperatura optimă de funcționare și poți porni în siguranță.
Eu mereu aștept să intre in ralanti când pornesc mai ales iarna.