Problema principala este ca folosesti un ulei extrem de prost si de nepotrivit.
10W40 este ulei de uns balamale, nu motoare care au iesit din fabrica cu 0W30.
Iar uleiurile GM nu cred ca-s bune nici la balamale.
Revino-ti, ca apoi ai sa plangi ca "Opel nu sunt bune". Motorul ala are nevoie de ulei 5W30, si in nici un caz uleiul GM.
Uleiul asta mi l-a recomandat mecanicul, și din ăsta am băgat de când am cumpărat mașina. Am făcut 50.000 de km până acum cu ea
Spune-i mecanicului tau sa-si ia atestat de drujbist, poate la aia o sa-i nimereasca uleiul.
Iar tu, ca sofer, inainte sa adopti ineptiile unui mecanic necalificat si cel mai probabil dintr-un cadru neautorizat, ar trebui sa consulti manualul de utilizare si intretinere al masinii, unde este mentionata aprobarea GM LL 025 pentru uleiul de motor. Norma aia a fost inlocuita ulterior cu Dexos2, iar "surpriza" este ca abia gasesti uleiuri 5W40 cu acea norma, majoritatea sunt 5W30 si 0W30.
Vorbim de aprobare de producator, nu de sfaturile lui Adrian, mecanicul autoproclamat si lipsit de orice documentatie din domeniu.
Mulțumesc pentru răspuns!
Și ce ulei îmi recomanzi? Ravenol 5W30 este bun?
Ravenol HLS 5W30 folosesc eu, dar am 1.9 CDTI cu DPF. Se consuma ceva din el, dar tine motorul extrem de curat.
Consumul ar putea fi de la turbina, fluiera de cand am luat masina, acum 5 ani.
Si Motul Specific Dexos2 5W30 este ok, si Mobil.
Eu bag Ravenol la tot, inclusiv in caseta de directie (Ravenol SSF), mi se par uleiuri peste medie, se simte unde pui ceva de la ei.
Ok, mulțumesc mult
Cu placere.
Referitor la intrebarea initiala, da, se poate completa cu alta marca, atunci cand vascozitatea este aceeasi. Se poate chiar si de la o vascozitate la alta.
Poti completa cu 5W30 peste 10W40, sansele de reactii sunt infime. Baza uleiurilor de motor este aceeasi, de obicei minerala/petroliera (chiar daca pe etichete ne mint cu "full synthetic").
Trebuie sa pui ulei recomandat de producatorul masinii. Daca motorul masinii tale suporta temperaturi mari, trebuie sa pui ulei cu vascozitate mai mare. Si daca motorul masinii tale suporta temperaturi mai mici, trebuie sa pui un ulei cu vascozitate mai mica.
Daca pui ulei nepotrivit, in timp, vei strica motorul mai repede.
Daca sa zicem ca pui ulei cu vascozitate mare, si motorul tau nu atinge temperatura necesara fluidizarii complete al uleiului ales de tine, motorul se va forta mult mai mult sa traga, pentru ca el va impinge un ulei mai vascos decat a fost el proiectat sa impinga.
Aral e un ulei foarte bun, din moment ce are aceeasi vascozitate cu ce ai in motor nu vad care ar putea fi problema., dar ar fi mai bun 5w30 penttu motorul tau.
Nu prea e recomandat sa amesteci uleiurile, pot aparea reactii intre compusii uleiului care se pot depune in motor, ca un fel de mazga neagra. Indicat este sa folosesti acelasi ulei de schimb ca sa nu ai probleme