Ambreajul nu se strica de la asta, in schimb poti strica sincronul si pinionul de a 2-a.
Decat sa apesi ambreajul incomplet, mai bine nu il apesi deloc, si schimbi sincronizand "manual".
Ambreiajul,de apasat il apas complet de fiecare data cand il folosesc chestia e ca atunci cand plec de pe loc schimb repede pe a doua si numai ridic complet piciorul. Sincronizand manual? Cum adica?
A, atunci am inteles eu gresit. Daca apesi ambreajul al fund atunci cand schimbi viteza, nu strici nimic.
Prin 'sincronizare manuala' ma refeream la schimbatul fara ambreaj, care se face cam asa:
-cand lasi acceleratia scoti din viteza, inainte sa intre in frana de motor
-dai de schimbator spre viteza pe care vrei sa o bagi, fara sa fortezi, tii schimbatorul usor inclinat spre acea pozitie (te va bloca fara sa caraie)
-accelerezi in gol pana la turatia potrivita, moment in care schimbatorul o sa 'alunece' in acea viteza.
Anul trecut cand faceam naveta 12km/zi, schimbam de plictiseala fara ambreaj, aveam atat de mult exercitiu incat stiam exact turatiile la care sa schimb, si saream peste pasul cu acceleratul in gol, imi intra din prima.
Nu recomand insa aceasta metoda, probabil cutia are de suferit, chiar daca simti masina si faci in asa fel incat sa nu caraie sau sa bruscheze.
Aha,am inteles mersi frumos de ajutor, chestia cu schimbatul „manual„ nu o voi incercat sunt incepator am permisu doar de 2 luni poate dupa ce prind experinta oricum e bine de stiut am invatat o chestie noua mersi inca o data-numai bine
Stanmariusvasile întreabă: