E adevarat, cu cat motorul e mai mare cu atat consuma mai mult, insa ia in calcul ca motoarele diesel consuma mult mai putin decat cele pe benzina, iar mai nou se fac motoare mici cu turbina care ajung sa consume mai mult decat cele mai mari care nu au turbina
Cel mai mult conteaza dimensiunea motorului dar mai conteaza si ingineria motoruli si greutatea masinii, stilul de condus, temperatura de afara... Sunt mai multi factori
Tu faci comparatie cu ce? Nu ai spus decit de un singur motor.Dar trebuie sa il compari cu ceva sa poti spune uite asta e mai mare si consuma mai putin sau mai mult. Iara comparatia trebuie facuta pe categorii, adica motoarele diesel la motoare diesel si cele pe benzina cu cele pe benzina.Nu trebuie sa le amesteci.Acum consumul nu tine de marimea motorului ci tine de puterea lui.Deci cu cit un motor are mai multi CP cu atit el va consuma mai mult.Asta e tot. Vrei putere mare atunci consumi mai mult,e ceva logic, normal. Iara CP nu sint dati doar de marimea unui motor ci de tot ansamblu, de tot ce are legatura cu motoru, de tot ce sta pe acel motor, tot ce are conectie cu acel motor.Motoarele care consuma putin sint si f puturoase, are viteza de reactie slaba, si asa mai departe.Acum depinde ce vrei. Vrei consum mic trebuie sa reduci totul la minim caroserie, greutate, viteza, putere etc. Iara motoarele diesel consuma putin pentru ca aprinderea se realizeaza altfel iar amestecul arde mai bine.Prerea mea.Prin compresie aprinderea are loc in toata masa amestecului, pe cind o aprindere prin scinteie face asta intr-un pct sau citeva de unde apoi ia foc si restul. Poate o fi altceva dar eu asa vad.Si daca aprinderea are loc odata in toata masa amestecului va arde tot acel amestec si va rezulta un lu ru mecanic destul de mare.La aprinderea pe benzina s-ar putea ca nu toata benzina sau amestecul sa arda asa ca lucru mecanic rezultat va fi ceva mai mic.Deci la o anumita distanta o masina pe benzina va consuma ceva mai mult comparativ cu una diesel.
David24876 întreabă:
led889 întreabă: