| TanaseȘtefan a întrebat:

Salut grup, am un opel astra h 1.9 16v. Stiu problema si stiu cine e de vina dar nu stiu de ce se intampla. In treapta a 4 a sau a 5 a la viteze mari peste 130km(cand vreau sa depasesc, adica cu acceleratia la podea ca asa treptat nu se intampla nimic) se aprinde service key. Problema e de la electrovalva, variatia aia geometrica de la turbo ramane deschisa si e ca si cum lucreaza doar motoru. Ca sa isi revine iau contactu si il pun inapoi. Turbina e noua, (cumva s-a rupt axu in 2 si am constatat ca si paletii de la variatie erau rupti, intoiti dati peste cap. Electro valva asta la fel. Ce sa fie? Multi au sarit repede pe componentele de la admisie, de la senzori pana la partea mecanica a egr ului. Toti schimbati si curatat egr. Paletii aceia de la admisie de la supape sunt buni curatati. Tin sa mentionez ca merg si mai "turat"(zic eu) doar cand e motoru cald schimb la 2500-3000 si la 2000-2200 (mi se pare ca motoru merge perfect) constant, n are de ce sa fie ceva murdar zic eu. Care ar fi motivul? O eroare la ecu?

5 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Eu am impresia ca vacuumul la turbina aia "ataca" turbina, adica o pune in functiune, nu face doar limitarea.
In orice caz, ai probabil pe tragar, langa radiator, electrovalva turbinei, cu o mufa si doua furtunase. Inlocuieste-o preventiv sau cel mai bine, fa o diagnoza profi, activand-o din tester si verificand cu un ceas de vacuum daca lucreaza cum trebuie.
Mi se pare ireal sa-ti sparga turbina pe motorul asta, se intampla foarte rar, si e clar ca ai o mare problema cu controlul turbinei.
Ai nevoie de un mecanic experimentat pe Opel, care sa verifice cum trebuie functionarea electrovalvei, poate si comanda (electrica) de la ECU.
Iar printre altele, vezi senzorul MAP, sa nu fie infundat. Nu mai stiu daca exista pe undeva un al doilea senzor de presiune turbo, s-ar putea sa nu existe. Asta ar insemna ca MAP este singurul care da informatii softului, pentru a controla presiunea facuta de turbina. Daca MAP este infundat si nu simte presiunea, turbina baga ca surdu-n tobe, pana cand se sparge tot.

Ar mai fi multe de verificat, inclusiv starea DPF-ului. Daca se sare peste regenerari, se poate ajunge la explozia galeriei (partea calda a turbinei), din cauza presiunii create.

Incearca sa verifici ce am scris aici, dar neaparat, lucreaza cu testerul langa tine. Altfel nu vei nimeri problema.
Eu am acelasi motor de 5 ani, si mi se pare 'tanc'. Dar il urmaresc din scurt, mai ales cu diagnoza.

Daca foloseai ulei GM, lasa-te de el. E cauza multor probleme, printre care incarcarea galeriei de admisie si infundarea DPF-ului.

| TanaseȘtefan explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Electro valva aia am schimbat o cu una noua deja...cand am cumparat masina era rupt o "țevușcă" d aia in care bagi furtunelul ala mic pentru vacuum. Am opcom dar n am vazut optiunea de a activa electrovalva de la vacuum... daca poti sa imi zici tu ar fi perfect.
In felgatura cu dpf ul, tata are 2 masini tot 1.9 dar 8v amandoua cu regenerari active. Pe una in carte are euro 5 pe una euro 4. Pe a mea am euro 4 si nu are "butelca" aia de sub masina cu cele 2 "injectoare" pentru ardere. Pe op com n am vazut optiunea de a activa regenerarea fortata(nici nu m-a interesat) tata zice ca nu are dpf din fabrica. Masina am luat o de la un familist sa zic asa din Italia. In legatura cu uleiul acum 7 ani tata a avut 1.7 16v(stiu, suntem niste iubitori de opeluri) i-a bagat nu stiu eu ce ulei si i-a cazut turbina dupa chiloasa...o a 2 a turbina si de atunci bagam 5w30 de la gm. Sincer de atunci n am avut probleme dar am auzit ca nu e asa stralucit, ce ulei zici sa bag? Am vazut pe niste forumuri ca si filtrele trebuie sa le iei de la anumiti fabricanti/distribuitori...

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru TanaseȘtefan):

Ulei Ravenol HLS 5W30 dar pentru alea cu DPF. Fara DPF se poate pune 5W30 dintr-o alta clasa, nu mai stiu exact care. Cu mai multi aditivi de ungere, care ar fi facut rau DPF-ului, insa fac bine ungerii.
Diferentele dintre euro 4 si 5 sunt minime, dar nu stiam ca au fost si motoare din astea euro 5.
Filtrele UFI vin foarte bine la motorul asta, mai ales cel de combustibil. De la Mann nu e bun, curge repede pe la garnitura.
DPF-ul nu are injectoare pe el, ci o sonda care citeste temperatura (parca) si doua furtunase care merg la senzorul de presiune diferentiala.
Nu am OPCOM in fata, sa vad daca este functia despre care zic, si cum se numeste. Ar putea fi "boost regulation valve", parca am vazut exprimarea aia pe acolo. Sau "boost solenoid"

Referitor la problema, incearca sa ajungi cu mana pe turbina, sa dai manual de tija geometriei, sa nu fie blocata. Si fa o proba in mers cu OPCOM, vezi valorile astea de la turbina:
https://www.youtube.com/watch?v=HsXoKAvUItk&t=235s
Astea sunt valorile de la masina mea, suspectez turbina obosita, dar in rest merge ok, trage si la viteze mari, nu da fum, nu am erori.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Spre deosebire de clipul asta, cand ai geometria blocata sau nefunctionala, atunci cand lasi pedala de acceleratie, nu scade valoarea de la "boost pressure". Ea ramane mai mare decat cea de la "boost pressure command" si atunci ar trebui sa se genereze eroare de deviatie pozitiva.

| TanaseȘtefan explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Cu mana merge, pe opcom m-am mai jucat la valori si am vazut ca e relativ ok boostul adica nu il pierde sau ramane blocat...dar pe loc. Cand o sa mai plec cu masina undeva la drum lung o sa ii dau tare sa imi apara cheia si dupa sa ii pun atunci opcomu sa vad ce eroare da si ce presiune are. Eu cred ca variatia nu se inchide(cred ca asa se zice) pentru a avea presiune mare, boost.