ASR - Sistemul de reglarea a fortei de tractiune
Rotirea excesivă în timpul accelerării este o risipă de energie, fără niciun beneficiu. Acesta sporește și uzura transmisiei de rulare și a anvelopelor pe asfalt uscat, în timp ce pe suprafata umedă, ea reprezintă o risipă mare de combustibil.
Pentru a preveni acest lucru, sistemul anti-alunecare modulează automat roțile în timpul accelerării. Scopul său este de a asigura faptul că șoferul deține controlul deplin asupra vehiculului și a asigura transferul eficient al puterii pe parcursul drumului. Acest lucru îmbunătățește atât manipularea și economia de combustibil.
Senzorii de viteză a roților ale sistemelui ABS monitorizează roțile, în timp ce ECU compară viteza lor cu cealaltă axă. În cazul în care este detectată roțirea, ECU scade viteza de alunecare a roților, recâștigarea de tracțiune și care să permită automobilului să își continue traseul chiar și pe suprafața alunecoasă.
ASR
Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rotaţie al motorului în cazul in care, la demaraj, roţile tind sa patineze, astfel asigurand o aderenţă mai bună pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Dacă o roata începe să patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forţa de tractiune care trebuie transmisă, se reduce.
Mai pe intelesul tuturor, este stramosul ESP-ului. Doar ca la ASR nu mai poti accelera, ti se taie alimentarea cu combustibil pe cand la ESP se realizeaza franarea automata a rotilor si echilibrarea acestora.
ASR = Anti-Slip Regulation - controlul tractiunii - impiedica patinarea rotilor la accelerarea brusca (in special la plecarea de pe loc).
Nu are absolut nici o legatura cu ESP-ul, nici ca scop, nici ca moment al intrarii in functiune, nici ca principiu de functionare.
Madalina_9364 întreabă:
Iftimoaia_Aura_1996 întreabă: