| Vladut123456 a întrebat:

In ce consta frana de motor si cum se practica? Ma intereseaza la masini.

5 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Motor pornit, lași mașina in viteză și nu accelerezi - aia e!

| Quassaar a răspuns:

Simplu. retrogradarea dintr-o treapta superioara intr-una inferioară fără să apeși pedala de frână. Creste turația motorului dar mașina se înfrânează. Este foarte eficientă mai ales la motoarele de cilindree mare sau diesel.

| Anonimaaaxgar a răspuns:

Frîna de motor înseamnă frâna de mână. Sau se mai numește manetă de drift. laughing

| Ionut_Larry_1991 a răspuns:

Frână de motor micşorează viteza de deplasare a autoturismului cu ajutorul motorului, nu prin intermediul sistemului de frânare mecanic. Se foloseşte retrogradând succesiv treptele de viteză Potrivit specialiştilor, la motoarele pe benzină, frână de motor apare şi se simte imediat cum luăm piciorul de pe pedala de acceleraţie. În clipa în care luăm piciorul de pe acceleraţie, clapeta de acceleraţie se închide şi fluxul de aer către galeria de admisie este oprit, dar nu în totalitate. Împreună cu fluxul de aer, pentru că şoferul nu mai accelerează, se opreşte şi alimentarea cu carburant. "Asta face că în admisie să aibă loc un efect de vacuum, pentru că pistoanele lupta împotriva unei presiuni mari, ceea ce duce la apariţia fenomenului numit «frână de motor», când pistoanele vor să încetinească brusc. Efectul este cu atât mai pronunţat cu cât turaţia este mai mare, ca atunci când punem cutia de viteze într-o treaptă inferioară, turaţia creşte, dar frânarea motorului este şi mai puternică: tocmai pentru că pistoanele sunt înfrânate de presiunea negativă din motor. Este cum, în mod normal, cu acceleraţia deschisă, ai trage aer în piept printr-o ţeavă groasă şi cu piciorul ridicat de pe acceleraţie, printr-un pai subţire", explică mecanicul orădean Florin Bot. Specialiştii susţin că este mult mai bine să folosim frână de motor. În primul rând, pentru că este o metodă suplimentară de frânare, eficientă în cazul în care maşină ne lasă fără frânele mecanice, în al doilea rând că ne ajută să economisim carburant. "Frâna de motor se foloseşte la coborârea pantelor foarte abrupte, la oprirea la semafor, pe autostrada sau pe serpentine. Dacă am reuşit să adoptăm acest stil calm, cu multă anticipare şi pregătire din timp, ne vom da seama că frâna de picior va fi folosită extrem de puţin şi de slab, adică apăsată foarte suav. Totodată, ne vom trezi şi cu un consum mai bun. Asta nu înseamnă că nu există situaţii urgenţă în care suntem nevoiţi să frânăm agresiv cu frâna de picior", a spus mecanicul auto.

| Vladut123456 explică (pentru Ionut_Larry_1991):

Mersi mult, am inteles, dar nu inteleg de ce nu imi apare sa-ti dau funda.