Pune linistit prelata.
Eu folosesc prelata de aproximativ 2 ani la o masina, si e ok.
Prima data am avut una ieftina, de 40 de lei, dintr-un material asemanator cu cel folosit la fostele treninguri "foita". Se aseza bine pe masina, era impermeabila si mentinea masina uscata, pentru ca era usoara si o mai ridica vantul, aerisea masina foarte fain; nu facea condens deloc. Din pacate dupa o iarna s-a copt materialul, si s-a dezintegrat la propriu. De unde o apucam plesnea.
Acum folosesc o prelata serioasa, m-a costat undeva pe la 250 de lei. La exterior e din material impermeabil gros, cam ca gecile de iarna, iar pe interior are o captuseala grosuta, ca de lana. E destul de grea, n-o mai flutura vantul, dar nici asta nu face condens, gasesc masina uscata sub ea.
Eu zic ca e mult mai bine decat cu ea goala. De defecte in vopsea nu prea cred; ma ocup cu vopsitul masinilor, si nu prea cred ca o vopsea bine aplicata poate sa se umfle (adica sa o penetreze apa, si sa formeze rugina pe tabla) de la o prelata. O masina bine vopsita rezista si scufundata in apa, n-are nici un motiv sa cedeze in fata apei simple, asta e si scopul ei.
Bube in vopsea apar de la acoperirea ineficienta, sau de la pregatirea proasta a caroseriei inaintea vopsirii.
Cat despre prelate, fereste-te de cele din material textil impermeabil (cum aveau bunicii/tatii nostri pentru Dacii). Alea raman ude pe masina o perioada destul de mare, si e mai rau decat daca ar ploua direct pe masina.